Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NiKeMaN
Båda mina nya BMW 3-serier har tankats fulla vid leveransen. (Båda köptes nya)

Däremot ingen av mina två Volvosar. (V70N -07 köptes ny.... S80N -07 köptes beg)
av Noodles
Var nog 3/4 tank i 2.5FTn när jag hämtade den i vintras.
Förmodligen mer än slump än medvetet från firman, men jag klagade inte :)
Användarvisningsbild
av Gurra82
jag lämnar alltid in mina inbytesbilar tomma, men får alltid fulltankade bilar, men ser oxå till att det står full tank på kontraktet, köper man bil för 300000 till 500000 eller ny bil över huvudtaget SKALL det vara full tank enligt mig. De tjänar så mycket pengar på oss så det kan de allt stå för
av perhall
Typ hälften av Sveriges bilåterförsäljare går ju knappt runt så så mycket tjänar de inte.
Faktum är att vitvaror, bilar m m är nog de minst lönsamma branscherna.
Men visst är det skillnad mot bättre hotell, där räcker det ju att hitta en dammtuss så får man en frinatt:)
PH
av Enzo
Gurra82 skrev:jag lämnar alltid in mina inbytesbilar tomma, men får alltid fulltankade bilar, men ser oxå till att det står full tank på kontraktet, köper man bil för 300000 till 500000 eller ny bil över huvudtaget SKALL det vara full tank enligt mig. De tjänar så mycket pengar på oss så det kan de allt stå för
Så du lämnar inte full tank i de bilar du säljer byter in då också? Varför ska inte ditt argument gälla även dig?!

Men visst, har du avtalat att det ska vara full tank så är det inget snack.
Användarvisningsbild
av Gurra82
jag har alltid fått full tank och det har alltid varit med i kontraktet, säljaren har aldrig krävt att jag skall tanka fullt i inbytetsbilen
av pm922
Senaste köpen hos Volvohandlare har jag fått full tank. Både på en begbil och på den nya. Har inte varit något snack, bara en fråga på den nya om jag ville ha etanol eller bensin.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Angående snåla säljare så är det väl inget man blir påtvingad!? Sin säljare alltså.
Har än idag inte varit inne i en en bilhall där man tillämpar köptvång! :wink:

Man har ju sin fria vilja och möjlighet att välja precis vart och vem man vill handla av, och finns det ingen någonstans som vill sälja det man vill köpa till det priset man tänkt betala så är det väl bara å inse att man har fel idé om vad priset bör vara, eller?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ska jag vara helt ärlig så tankar jag hellre upp min bil själv än att någon person på bilfirman ska testa vad den går för till och från macken....
av weldersin
Fick också ett muntligt löfte om full bränsletank vid leverans. Däremot skrevs aldrig något på kontraktet. Säljaren följde med och vi fyllde tanken på bilfirman ("Tanka") då vi hämtade bilen. Hade nog inga betänkligheter om att säljaren inte skulle stå för det trots det inte stod i kontraktet. Det är ju ialla fall en ungefärlig tusenlapp det handlar om. Just denna säljaren upplevde jag som om att servicenivån jämt över lag var satt ganska högt.

/Weldersin.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
V90 läggs ner.

Liknande dialog fanns när vi beställde v[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97