Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Har du tur så är det bara staget eller en bussning som gått, har du otur så har själva infästningen för staget gått sönder/lossnat. Vet inte vad staget heter, kanske casterstag. Det som heter 9 på den här bilden. Hittade bilden när jag sökte på "framvagn 940" och sedan bilder i google.

Bild

Stor bild: http://geting.se/viewimage.php?image=18 ... amvagn.JPG

Eller så har länkarmen blivit krokig, den som heter 8.

Sidospår.
Kan man infoga länken på något sätt i taggen för en image?
Användarvisningsbild
av andreas88
av bilderna att döma ser det ut som att infästningen för momentstag och länkarm har klarat sig, och att du behöver byta momentstag och stabilisatorstag (krängningshämmarstag) och troligtvis länkarmen, vågar inte svära på att krängningshämmaren behöver bytas, men ser så ut. i och med att den har följt med bakåt. hur ser den ut om du tittar på den fram under bilen precis där metallplattan sitter på framvagnsbalken? ser den sne ut?
Användarvisningsbild
av Ticken
aqulio.

Du får ändra din rubrik i denna tråd till en rubrik som beskriver innehållet bättre.

För att ändra på rubriken så trycker du på "Ändra"-knappen i ditt första inlägg.

Ordna till detta inom 2dygn - Annars låser vi tråden.

PM till mig vid frågor ang detta.

/Ticken
av blådåren
sicnarf skrev:Ja,men säg vad det var!

syns väl rätt väl på bilderna ??...
Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]