Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tholin74
Hej igen!
Du får ta bort dörrsidan och även släppa på folien, sedan har jag för mig att du måste fälla ner rutan sedan ser
du denna "konsol" tydligt, dock finns det ett litet hål som du ska föra skruven igenom, se till så du inte tappar
ner den i dörren, jag är övertygad om att det är det som skramlar i din dörr. kanske missades på fabriken?
Det fanns gånger osv så något ska iallafall sitta där...börja med och känn på konsolen om den är lös!!
Användarvisningsbild
av gooose
Ett valigt fel är att nitarna till fönsterhissen lossnar efter flertalet upp/ner hissande av rutan så kan nitarna bli lite lösa borra bara ur niten och poppnita dit en ny då niten utsätts för mycket moment(Tycker att skruv vart bättre att använda) så bör det vara en av likvärdig eller bättre kvalitet Har sett en del som tryckt dit det dom haft till hands och då kan niten lossna och fönsterhissen vrida sig till att bli oreparerbar och en fönsterhiss är inte billig så använd rätt nit från början

/Goose
Användarvisningsbild
av henka35
Ang. popnitarna så är dessa av stål så det går inte att använda en vanligt nittång. Man behöver en med lite mera kraft. Bara så ni vet innan ni byter ut dem.
När ni byter så borra bort en nit åt gången och ersätt den med en ny osv...
//Henrik
av 1138
Nice, nu börjar vi närma oss!

MEN, det handlar alltså om att ta bort "folien, skumgummit"? Köper man ett nytt sådant eller limmar på det gamla? Gissar att det inte finns anvisningar, sprängskissar på detta?

Trevlig helg

/Kim
Användarvisningsbild
av Karlssson
Vad är det för anti skrammel spray man kan köpa?? Är det någon typ som 5-56 eller WD40. Men de hjälper väl bara mot gnissel?
Har precis demonterat min vänster fram dörrsida men kan inte komma på vad som låter, allt verkar sitta fast. Har börjat fundera på om det kan vara armarna som drar rutan upp & ner, men det är ju svårt att lägga emellan något där så det tystnar.
Någon som har någon annan idé??

//Karlsson
av bosselasse
HEJ!
Tänkte låna den här tråden lite.

Har en s60 04 som började med skrammel i vänsterdörren och slutade med att rutan ramlade ner och la sig som en hajfena.

Efter att jag lossade dörrpanelen såg jag att det fattades en blå sak i metallskenan i fönstrets nederkant(kan det va därför fönstret rasade ner?
Nån som vet vad det kan vara för fel och om man kan åtgärda det själv?

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]