Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nightmare89 skrev::D jäklar va snyggt det där blev^^ vad e arbetstiden för att fixa ett par sådana? :wink:
Det tog inte alls lång tid faktiskt! Första gången för mig så inget svårt heller!Det som tar tid är ju slipandet och torktiden. Men kommer nog göra om förarsidans då jag nog inte riktigt är nöjd med vinkeln men får se:) Bara kapa ur, smältlimma fast bafflarna med limpistol och sen trä över med fleece som du smältlimmar fast också, spänn som satan och dränk i polyester! Det som jag märkte är att när du trär runt undersidan så se till att limma fast längs kanten och kapa bort överflödig fleece annars blir det jävla massa slipande o skit för att få det att passa in. Den som jag gjorde behövdes knappt göras något med alls.
Användarvisningsbild
av Fellow
Nightmare89 skrev::D :D bilder?
Kommer imorgon :) Drog kapen i förarsidans galler och limmade om baffeln så nu har den kanonvinkel och jag plastar antingen inatt eller imorgon bitti:) Så ska bli klara imorgon för finspackling:D
Användarvisningsbild
av Fellow
Lite nya bilder på brädan, förarsidan ska jag göra om helt och hållet. Tycker den blev för hög samt att fästet gick sönder så gör en ny när jag fått nya galler. Högersidan är jag supernöjd med och ska spackla vidare och köpa sprutspackel för det sista lilla så är den klar. Ska försöka ge mig på A-stolparna o montera diskanter men är det någon som har koll hur man tar bort dessa på Fas 2? Försökt bända men dem kommer inte loss.

Jajja lite bilder.
Bild
Bild
Bild
BildBild
BildBild
:D :D ser riktigt bra ut. Ser att den vänstra e för hög men den andra blev bra ^^

Angående stolpen så sitter de med samma klipps som de som sitter back vid de små rutorna. Men akta för du har krock kudde i dina A stolpar :wink:
Användarvisningsbild
av Fellow
Nightmare89 skrev::D :D ser riktigt bra ut.

Angående stolpen så sitter de med samma klipps som de som sitter back vid de små rutorna. Men akta för du har krock kudde i dina A stolpar :wink:
Men hur lyfter man av dem? Har inte plockat ner någon inredning alls i denna bil ännu:P
Ja vet att det är gardiner i a-stolparna men ska bara fästa diskanten utanpå stolen iaf och göra ett litet hål för kabel bara så diskanten kommer ligga utanpå:) Antar ju att a-stolparna skjuts åt sidan när dem slår ut och inte att dem slår igenom:)
Om du orkar vänta tills imorgon så kan jag fixa en video på hur mina sitter vet inte fall det är olika på fas 1 eller 2. Men på min fas 1 sitter de med 3 stål klipps bara att bända ut hel A stolpen så lossnar den.
Användarvisningsbild
av Fellow
Nightmare89 skrev:Om du orkar vänta tills imorgon så kan jag fixa en video på hur mina sitter vet inte fall det är olika på fas 1 eller 2. Men på min fas 1 sitter de med 3 stål klipps bara att bända ut hel A stolpen så lossnar den.
Ja vore bra med en video om jag inte klurar ut de själv:) Tackar jag för:D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]