Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eijo
Kelimutu skrev:Fick besked idag om lev v. 26 på min T4F!!! Håller tummarna att det inte är glädjekalkyl...
..och när beställde du? Status? Vilken vecka hade du förut?
Jag väntar oxå på min T4F, men har vecka 30 PPF status... skulle bra gärna vilja ha den 2-3 veckor tidigare 8)
av Kelimutu
Beställde 12/5.... Så jag är tveksam men Volvosäljaren sa att produktionsplats är bokad och den kommer levereras till handlaren v. 26....
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag beställde min den 29 april. Leverans till kund står som vecka 26 (veckan efter midsommar). Enligt sidan "min Volvo" har de lackerat och håller på med att montera. Så omöjligt är det inte.

Fast i mitt fall hade de en demobil av samma typ beställd sedan tidigare, så de bytte ut den köplatsen i produktionsplaneringen mot min bil. Det kan ju ha påverkat något. När demobilen var beställd vet jag inte. Min order gick att ändra till och med 19 maj.
av eos1ds
apersson850 skrev:Jag beställde min den 29 april. Leverans till kund står som vecka 26 (veckan efter midsommar). Enligt sidan "min Volvo" har de lackerat och håller på med att montera. Så omöjligt är det inte.

Fast i mitt fall hade de en demobil av samma typ beställd sedan tidigare, så de bytte ut den köplatsen i produktionsplaneringen mot min bil. Det kan ju ha påverkat något. När demobilen var beställd vet jag inte. Min order gick att ändra till och med 19 maj.
Hej! Har själv beställt en -12, hur specade du din? Mvh
Användarvisningsbild
av apersson850
Först och främst ville jag ha en bra dragbil. Kör till orienteringstävlingar med husvagn, och det händer nästan varje år att jag antingen kör fast, eller inte ens försöker, utan går och letar efter en hjullastare eller traktor, för att jag inser att det är meningslöst med tvåhjulsdrift.
Tja, XC70 D5 AWD, Summum, nivåreglering, delbart drag. Det är väl det viktigaste ur husvagnssynpunkt. Jo, backkamera också. Med mina gamla bilar backar jag tills jag har det amerikanerna kallar "tactile feedback", men det vill jag nog inte med ny bil.
För övrigt är det första gången jag köper ny bil utan taklucka. Men det var 18 år sedan sist, så det har inte hänt ofta på sistone. Volvo går länge.

"Dynamic Blond" klädsel med "Cross Avenue" paneler och wellpappsbrun lack, eller "Twilight Bronze", som Volvo föredrar att kalla den.

Teknik-, herrgårds- och förarstödspaket. Volvo on call, parkeringssensor även fram, treekrad ratt, RTI (7" skärm), ställbar servo, automat. Det är nog det hela, tror jag. Rätt mycket sånt som man fick lägga till när jag köpte ny bil senast har ju kommit med som standard numera.

Jaha, tittade just på Volvosidan, och det stämde tydligen inte med ursprungsplaneringen. Nu står det att bilen är monterad och istället ska vara leveransklar vecka 25, alltså en vecka tidigare än vad de sa först.
av xins
En fråga angåend V70 MY-12

När det gäller mitt konsoll, RTI mm är den något "vriden" mot förarplatsen i nya v70´n?

I v60 ser man tydligt att mittkonsoll samt RTI skärm är något vriden mot förarplatsen för att man skall få en bra överblick. När det gäller bilder på nya V70 interiören så kan i alla fall inte jag se att det är så på den men har läst att det skall vara så.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det har jag också läst. Men jag har inte sett någon sådan bil i verkligheten än.
V60 har jag kört, men där är ju installationen av displayen annorlunda. Den sitter lägre ner, vid sidan om ett luftinsläpp istället för ovanför.

Dock tyckte jag att displayen i V60 gick bra att se både från förar- och passagerarplats. Dottern ville ju också köra...
av MathiasSV70
forstbite skrev:Hämtar imorgon ut min DRIVe MY12! Äntligen!
Kul-grattis! Lite bilder kanske kommer? :)
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]