Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Det mest intressanta tycker jag är frågan hur du upptäckte det? :wink:
av Lövet
Att Volvo gör en bältesvarnare som varnar i 5 km/h och i vissa fall redan innan man startat bilen(!) - det är IQ befriat.
Användarvisningsbild
av Gixxer rolle
KristofferL skrev:Kör man på almän väg utan bälte då är man iq befriad 8)

Bara för att man vill ta bort oljudet innebär det inte att man kör utan bälte!
För övrigt har jag aldrig kört på en almän väg men däremot på en allmän väg. :wink:
av Toffelhjälten
Finns en mjukvara från v70n 00- till åtminstone -05 (kan finnas längre men vet inte)
som heter US applikation som tar "bort" bältesplinget.
av III
Men bältespåminnaren måste ju ändå vara väldigt bra. Om man mot all förmodan glömmer bältet blir man påmind. Lysande bra.
Användarvisningsbild
av helgonet1
andreas_lofgren skrev:
CarMan skrev:
andreas_lofgren skrev:Utan moraldiskussion den här gången tack: Kan Volvo med mjukvara stänga av bältesvarnaren i en S40N?

Jag vill varken löda eller lura SRS systemet utan endast bli av med plinget. Jag kör aldrig någonsin utan bälte och avskyr att bilen intar en förmyndarposition och piper redan innan jag lagt i Drive på bilen.
din bil går inte att ändra ljudet på vad jag vet.
& om det är som su skriver, att den pipen innan di lagt i driven, så är nått fel. din bil börjar pipa först när du nått 3km/h
Den piper 3-4 gånger när man startar bilen. Sedan börjar den pipa igen så fort man börjar rulla. Den är dock tyst när man backar.

Vilka ljud får man istället när man laddar in en amerikansk bältesvarnare?
"Shut the fuck up and put your safetybelt on"?? :mrgreen:
av bagarn09
Jag stör mig också nå fruktansvärt på det där plinget! Min v70 låter så fort jag vrider om nyckeln, sen slutar den och kommer tillbaka när jag når 5-10 km/h.. Blir tokig på det! Finns det nåt sätt att bli av med det?!

Mvh, Jimmy.
Användarvisningsbild
av CarMan
Toffelhjälten skrev:Finns en mjukvara från v70n 00- till åtminstone -05 (kan finnas längre men vet inte)
som heter US applikation som tar "bort" bältesplinget.
Fast det stämmer ju inte.
US aplikation ändrar bilens inställningar så den motsvarar USA marknaden.
Där har man en annan karaktär på bältes plinget, plingar bland annat konstant när dören är öppen & nyckeln är i T-låset, vilket är mycket iriterande.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]