Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har för mig att förr så var det samma sak som förlängning av bagagerumsgolvet (som går att lyfta med utrymme under) så att det sticker under backluckan när den är stängd. Detta betyder att om man lägger något där under och någon slår en ruta på bilen, så kommer de inte kunna öppna eftersom golvluckan sticker under bakluckan.

Men, det kanske är något nytt (om det inte är samma som jag beskriver ovan)?
Innebär inte privatlåsning att du genom ett knapptryck kan välja att ha bakluckan låst, och därmed lastutrymmet under golvet spärrat, om du exempelvis lånar ut bilen.

Har för mig att jag läste någon sådan beskrivning i V60 broschyren fast jag är inte helt säker på att jag minns rätt.
Det närmaste jag kommer är att jag kan låsa handskfacket och på så sätt låsa bakluckan så den aldrig kan öppnas och därmed även bottenluckan.
Jag hade dock ett svagt minne att säljaren pratade om att det gick att låsa bottenluckan med ett lås så även om man öppnade skuffen så kom man inte in i bottenfacket. Jag måste helt enkelt ha missuppfattat och skapat en felaktig mental bild :)
Precis så fungerar det och det går inte att låsa luckan i golvet separat...

Mvh
Per
Eftermontering av backkamera XC60

Hejsan. Ja det är så att jag är […]

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]