jajon skrev:Hämtade ut en XC60 D3 AWD Summum-12 idag osv......Intressant läsning!
Vi har snart haft vår XC60 D5 i ett år och 5k mil och har haft tid att lära oss bilen ordentligt nu. Jag kan känna att det var lite av nyhetens behag i början, det var vår första (låtsas)SUV och känslan och intrycket en halv våning upp är ju lite annorlunda. I takt med att milen rullat på har vi dock kommit fram till att min frus tidigare V70II:s (har haft tre st) egentligen passat oss klart bättre. Snabbare, bekvämare (framförallt fjädringskomforten), snålare (med diesel), billigare och rymligare i bagaget. Jag kan faktiskt inte komma på något område där XC60:n är avgjort bättre förutom självklart fyrhjulsdriften då som ju ger fördelar främst på vintern. Stolarna i R-design är också skönare än V70-stolen.
Sen har jag otroligt svårt att förstå att någon kan tycka att en XC60 är "sportig" - vad jämför ni då med ??:-/
Totalt sett är fortfarande vår gamla 2009 V70 FT Summum den Volvo som bäst motsvarar våra behov av en rymlig, komfortabel och överkomlig familjebil. Men den är lika lite "sportig" som en XC60.
Mvh
Arese