NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Thor86 skrev:Själv sätter jag värde i den smidighet som en mindre bil ger, hade en golf III innan och om man bortser från sämre vändradie och att det var en massa strul så var det en bra bil.

Det jag mena breddmässigt är yttermåtten där V60 är 1,87m mot V50 1,77m och vid snävare passager gör det en del.
Aha, då är jag med! Dock kan jag inte uttala mig hur det känns att köra en V60, har inte blivit av än för en provkörning :)
av Kluster
Bojjan skrev:Stänkskydd som skall lackas i passion red, takvinge, tidur för värmaren, high performance, sänkt chassi.

Men mer som ska göras när bilen är i mina händer ;)
Då antar jag att du tog en Passion Red på resten av bilen? :wink:
Det lutar åt en icke-metallic och då står det mellan Ice White och Passion Red.
av whoppi
Hej,

vad fick du betala för takspoilern? -tydligen monterar inte volvofabriken denna utan det görs av personal på inköpsstället?
nån som vet hur det är med rostskyddet när man borrar hål i plåten?
Användarvisningsbild
av Bojjan
whoppi skrev:Hej,

vad fick du betala för takspoilern? -tydligen monterar inte volvofabriken denna utan det görs av personal på inköpsstället?
nån som vet hur det är med rostskyddet när man borrar hål i plåten?
Fick punga ut med hela 4840;-

Johan
av Kluster
whoppi & Bojjan, har ni fått era leveransdatum (veckor) ändrade eller kvarstår senaste budet?
Användarvisningsbild
av Bojjan
Fick min ändrad förra veckan, down from v.32 till 31 ;) kan ju bara hålla tummarna för att det går ner ytterligare någon vecka :)

Johan
av Kluster
Så där ja, runt v35 verkar den anlända 8)

V50 D3 Classic Momentum + följande:

Ice White
Läder Mörkgrå (5D77)
Barnsäkerhetslås, elmanövrerat
Automat 6-stegad
ABL - aktiva xenonljus
Takspoiler
Mugghållare fram
Armstöd m mugghållare bak
Elinfällbara backspeglar m markbelysning
Tidur för parkeringsvärmare

Tydligen har priset på ABL höjts från 4100 kr till 6100 kr men fick det ändå för 4100 :wink:
Användarvisningsbild
av Bojjan
Grattis!
Bra där med ABL!
Ångrar mig lite att jag inte valde till On-call nu när volvo släppt sin senaste Iphone-app, där man kan genom mobilen kolla värden(bensin olja felmeddelanden), låsa-låsa upp bilen, kolla var man parkerat på gps-karta, starta dieselvärmarn m.m. Men alla dom finesserna för 7.1k kan ju tänkas vara lite onödigt, men inte för en prylnörd ;)
Nu längtar du förmodligen lika mycket som jag ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 47

Jag använder Sensus navigation hela tiden. Ba[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min verkmästare säger att 3517422 ä[…]

nackdelar med Running Boards

Dom är mer snygga en användbara tycker j[…]

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]