NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hwk
CarMan skrev:Volvo har spårmedel i alla P2 bilar, är lite osäker på P1
P3 tror jag inte har.

Så hur i helvete kan ni skriva att ingen biltillverkare har spårmedel?
Tack för upplysningen! Det är ju tur att någon som vet reder ut det..

Sen är bra för en annan att veta så att man inte sölar ner sina fina manometerställ med äckligt spårmedel. Då får det gamla sletna stället bli "volvostället" från och med nu.. :)
av mmotörhead
Min Ac lade av nångång mellan hösten och vårkanten. Lämnade den på Bilia igår och fick till slut domen att kondensorn var paj.
Ringer Trygghansa för maskinskada men de hänvisar till Volvia eftersom bilen är under tre år. Volvia skriver in ett skade nr som jag hänvisar till hos Bilia. 4000:- plus moms skulle självrisken bli. När jag kommer till Bilia säger han att det inte är någon skada eller stenskott som är orsak. Han säger att det är korrosion som är problemet. Och han säger att de tar in detta på "policy" varpå jag får casha 4600:- i självrisk.

Jag tycker det är rätt magstarkt att garantin inte tar mer än så för en bil som varit i drift cirkus 700dagar / 4200 mil? Ångrar att jag inte bad att få den utbytta kondensorn.
av hwk
Det är ju helt galet! Både att kondensorn korroderas så hårt och att inte garantin täcker det!!
Hade du plockat med kondensorn hade jag med nöje provtryckt den åt dig!
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]