Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikael G
Inte helt ovanligt vad jag läst mig till...

Ägare till en ny bil sen ca 20h tillbaka och det börjar jävlas direkt. Hur som helst har c-låset fått spelet totalt nu 2gånger, när man öppnar bilen med fjärren så låser den upp alla dörrar men lika snabbt så låser den igen, föra att sedan öppna och låsa och så håller det på ett tag (ca nån minut) till den lugnar ner sig. Var börjar man leta?
Användarvisningsbild
av wissel
Någon dörr/Huv/ lucka som inte är riktigt stängd ??
Öppna o stäng samtliga så vet du iaf om det är det !!!!
:-)
av Jeken
Hade samma problem med en s60. kontakten inne i centrallåset på förar dörren va kass. hade tur och fick bytt det på garantin.
av Mikael G
Kena skrev:Har du två fjärrkontroller? gör de isf. samma med båda? kanske fel på fjärren?
Tack för tipset, provade den andra fjärren nu imorse och samma lika problem tyvärr.
wissel skrev:Någon dörr/Huv/ lucka som inte är riktigt stängd ??
Öppna o stäng samtliga så vet du iaf om det är det !!!!
:-)
Har provat den varianten med, utan framgång dessvärre.
Jeken skrev:Hade samma problem med en s60. kontakten inne i centrallåset på förar dörren va kass. hade tur och fick bytt det på garantin.
Intressant, så även om det bara är kontakten/microbrytaren i en dörr så öppnar den och låser samtliga dörrar? Dyker det upp som felkod om man läser av?
av Mikael G
Jeken skrev:Låset som sitter i förardörren är den som styr dom övriga. Om det är problem så finns det en kod vid avläsning.
Tack för ditt svar! Steg 1 får bli att skaffa en felkodsläsare känns det som.
Användarvisningsbild
av wissel
ja du Mikael, Felkodsläsare som "tar" Volvokoderna finns bara en vad jag vet och det är PPCs.
Det finns gott om billiga men dom tar bara dom Generella motor/styrsystemen. och BSR har
slutat att tillverka dom. Men du har en 00a, vet inte om den funkar på din bil ! ...
Ditt inlägg ligger i fel Forumstråd ? V70N är väl 2001 ??
Kan ha fel här , hoppas jag :-)
av Mikael G
wissel skrev:ja du Mikael, Felkodsläsare som "tar" Volvokoderna finns bara en vad jag vet och det är PPCs.
Det finns gott om billiga men dom tar bara dom Generella motor/styrsystemen. och BSR har
slutat att tillverka dom. Men du har en 00a, vet inte om den funkar på din bil ! ...
Ditt inlägg ligger i fel Forumstråd ? V70N är väl 2001 ??
Kan ha fel här , hoppas jag :-)
Jag tänkte slå till på en Dice, den grejar det mesta vad jag förstår.

Lite fel har du allt :wink: jag har en V70N, de kom som årsmodell -00, så rätt forumdel är i.
Användarvisningsbild
av wissel
Okej Mikael ;-)
jag är åxå ruggigt sugen på en DICE men men....pengarna räcker ju inte till.......:-(
Kul att jag hade fel....
;-)

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]