Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC60D3
mojja skrev:Hur kör ni igentligen???? xc60 d3 awd bsr optimerad 245 hk/ 520 nm 1.4 l / milen snitt på två tankningar :twisted: :twisted:
Ekonomiskt och miljövänligt?

Finns ju ett skäl till varför jag valde DRIVe :D

Vill man vara lite elak så kan man ju säga att du har dubbelt så hör miljöpåverkan än vad jag har, så rätt fråga kanske snarare är...Hur kör DU egentligen???? :twisted:
av mojja
Hmm kör som jag alltid brukara :lol: Fullt ös medvetslös :mrgreen:

Ska försöka tangera rekorordet till nästa tankning :-O)
av Twendor
mojja skrev:Hur kör ni igentligen???? xc60 d3 awd bsr optimerad 245 hk/ 520 nm 1.4 l / milen snitt på två tankningar :twisted: :twisted:
Trodde det var en umulighet med et sånt forbruk.?
Du er førstemann ut av lyskryssene du da?
Eller driver du med dragracing :mrgreen:
Jeg har aldrig fått til et slikt forbruk med min XC60. Men med BMWèn derimot ingen problemer. ;-//
Twendor
av perhall
Det du säger om PS är intressant och understryker bristerna med Volvos ljudanläggningar! Du är helnöjd med allt utom det... skärpning Volvo!/PH
av perhall
Jag har inte varit under 11,3 med min V70 T4 än. Men tidigare 2,5T drog ca 13,5-15,5, som mest 22. Det är olika hur man kör, en del kör sina 2,5T/FT på 8,5.../PH
Användarvisningsbild
av jajoxc60
Körde Uppsala-Blidö idag. Först stadskörning några kilometer, sen motorväg 110 i några mil, sen många mil på landsväg 70/80/90km/h. Lite stopp för färjor och sen krokiga 70-vägar. Resettade innan jag åkte och när jag kom fram visade färddatorn 5.9l/100km. Då körde jag extremt lugnt. Inga omkörningar, släppte på gasen istället för att bromsa osv. Helt ok! :) Återstår att se vad den verkliga förbrukningen blir nästa gång tanken tar slut, men mätaren rör ju sig knappt på denna bilen...
av Steff 99
Att jag skulle komma ned till 5,9l /mil tror jag är omöjligt vid normalkörning.
Efter 700 mil så har jag en medelförbrukning på 0,76l/mil vid pump.
Min tidigare V70 D5 aut My 10 låg med samma typ av körning på 0,85l/mil.
Däremot så ökar förbrukningen lätt när man passerar 120kmh, däröver är det lätt att komma upp mot 1 liter milen.
Har man en körning där man kommer över 1,5l/milen då har man nog valt fel bil, en Porsche 911 hade nog passat bättre än en högbyggd AWD :twisted:
av mojja
Men man inte inn två småbarn och barnvagn plus matkassar i porchen:(
av Steff 99
Det går om viljan finns...om det blir trångt inuti så kan man sätta på takräcke för barnvagnen...bara känslan att åka Porsche överväger det mesta :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Vad är det för del på sista bilden[…]

https://www2.bilia.se/biltillbehor/teknik-och-bild[…]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]