Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pm922
Halloj, har fått en offert på lagerbil av MY 11, V70 D5 aut, momentum, metallic, HP-stereo.

Någon som köpt liknande bil nu senaste tiden, står som 19% rabatt i offerten, är dock inte riktigt nöjd med helheten i offerten vore intressant att få höra vad ni andra hamnat på

Lade på
fast drag
lastlåda
hårt lastgaller¨
mellanvägg
stänkskydd
solfilm 5 rutor

Totalt 335K
av Petzzon
Jag köpte en v70 D5 AWD Summum -11 för några veckor sen.

Förutom Summum så var det HP stereo, tidur, Metallic, 5 mörka rutor samt fast drag.

Prutat o klart hamnade den på 348.500:-
av pm922
Låter som han får gå ner en hel del till, momentum och ingen AWD. minst 20 ner till.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Man ska vara medveten om allt nytt som kommer med MY 2012. Inbyggd GPS är snyggt.

Om man inte använder sitt drag varje dag så tycker jag att man ska satsa på avtagbart. Tycker bilen ser bättre ut utan kroken. Kanske lite fjantigt men det är så jag känner.

Summum är roligare och än momentum, särskilt när bilen skall bytas in.

Mvh

Henry
av perhall
Är det en AWD? Står inte men det kändes som att det var det. Om inte så är det alldeles för dyrt./PH
av pm922
Sätter inte på delbart drag på någon bil. Har alltid haft det förut men på de 2 senaste, V70 2005 och på alhambran 2008 har det varit en del krångel med dragen.

Jag tittar på lagerbilar av en anledning och det är priset. Har redan en MY11 R-design och tänkte byta bort våran familjebuss då vi inte behöver den storleken längre. Jag vill ner till 310 för d5 men tror inte det är realistiskt. Får se vad säljaren säger.
av Bitez
Tiden börjar väl rinna ut lite för 11'orna som är inne på lager.. Man kan ju inte kränga iväg hur mycket som helst, inom loppet av 6mån. det finns väl en drös med 11'or hos olika handlare... Kör hårt säger jag bara, tanken på att bilarna "tar slut" är väl inte direkt realistiskt ;)
Användarvisningsbild
av Variosboy
pm922 skrev:Sätter inte på delbart drag på någon bil. Har alltid haft det förut men på de 2 senaste, V70 2005 och på alhambran 2008 har det varit en del krångel med dragen.

Jag tittar på lagerbilar av en anledning och det är priset. Har redan en MY11 R-design och tänkte byta bort våran familjebuss då vi inte behöver den storleken längre. Jag vill ner till 310 för d5 men tror inte det är realistiskt. Får se vad säljaren säger.
Vad för typ av krångel har du haft?

På min V40 -99 så var det lite si å så, men det har ju hänt en del (faktiskt) sen dess..
Nu finns det ju dessutom löstagbara drag till Volvo som inte syns alls när de inte är på, och ingen kåpa behövs heller!
av pm922
På min MY05 V70 var det nyckeln som inte gick att låsa upp en dag nbär jag haft kroken på i några timmar coh sen skulle ta bort den, samma typ av krok idag såg jag hos min volvohandlare fick skruva ner det i molekyler för att få ordning på det, på min Seat buss har jag Monoflex tror jag det heter, det har i år börjat kärva både när jag sätter dit det men framförallt när jag ska ha bort det, har gjort rent och smort men efter 3-4 gångers användande blir det likadant igen.
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]