Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
eos1ds skrev: Hej! Blev ännu en xc70 d5 med lite mer kul, rti, premiumsound och fourC. Samt lite ballare fälg, erakir 19.
Gick intr längre att få merac 18 från fabrik. Jag tyckte inte om de nya 18 från fabrik, zephyrus eller nåt tror jag de hette.
Håller med. Förstår inte alls vad Volvo har gjort med fälgutbudet på MY12. Gäller både V70 och xc70.
av forstbite
Yes... min V70 MY12 är färdig och förväntas anlända till bilhandlaren nästa vecka!
Preliminär datum var den 10:e juni så det ser ut som det blir lite tidigare!
av turespe
forstbite skrev:Yes... min V70 MY12 är färdig och förväntas anlända till bilhandlaren nästa vecka!
Preliminär datum var den 10:e juni så det ser ut som det blir lite tidigare!

När beställde du ?

Har bilhandlaren sagt att den är färdig på fabrik eller går det att se på ngt annat sätt ?

Kan det vara beroende av vilken modell eller motor man valt som sätter lev tiden ? (tillv på olika liner)

Beställde själv den 22a April och har fått den 16e Juni till handlaren och sen ung en vecka till innan lev.
av forstbite
Jag beställde en DRIVe i mitten på mars, så man har ju väntat ett tag... :-) Dock var första prognosen "Om du har tur före semester"... hade tydligen tur. :-P
Handlaren meddelade mig via mail om att bilen var klar. Synd bara på lite röda dagar de två kommande veckorna... :-(
av Moody
I vilket fall så lär det bli en av de första MY12 som rullar ute på vägarna
av Degjohan
Beställde min DRIVe 18 april när jag loggar in på minvolvo har den leveransstatus 2 och beräknad leverans v26.
Tittar dagligen efter uppdateringar på leveransstatus...
av xins
Är det någon som sett en detaljerad spec. på en T4F? Det kanske t om är så att någon beställt en. Som tjänstebil har man vissa krav när det gäller max utsläpp och vad jag kan se så är den spec som finns på volvos sida utsläpp för bensin och inte etanol. Det är ju betydligt lättare att komma under kraven om man tittar på etanol :evil: .
Användarvisningsbild
av FWH
Det finns även de som tagit leverans av T4F om jag inte har helt fel.

Det finns inga EU standarder för E85 så de siffrorna kan inte publiceras.
av eos1ds
XC90_Executive skrev:Har sett XC70 "MY12" (fast förseriebil) och jag gillar interiören skarpt måste jag säga. Ser mycket mer påkostad ut!

Toppen! Precis vad jag hoppats på, har ju bAra sett bilder via nätet. Fick levbesked om v28 på min, nice!
Tycker visserligen om interiören på min nuvarande men är på tiden med någon form av infodispl samt en vettig
lösning på RTI.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60