Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en volvo 850 96:a gått 32 000 mil.
Bytte termostat i den nyss, och fyllde på med lite för mycket glykol men skitsamma de gör inte så mycke antar jag, iallafall tempmätaren börjar fungera som vanligt och motorn höll rätt TEMP.

Jag var och gasade på rätt bra och körde lite varstans så den skulle bli varm motorn.

När jag skulle parkera RYKER det ur motorjäveln, inte spec mkt men som ett litet avgasläckage.
Röken sippar upp på vänster sida om man står framför bilen och tittar in i motorhuven. När jag stänger av bilen slutar det ryka. Det är en ljusrök inge svart eller så. Bilen går annars.

Vad FAN har hänt? Nå allvarligt eller? Svårt att säga förstår jag, vad är min nästa åtgärd hära?
av *pettson*
volvovovve skrev:Jag har en volvo 850 96:a gått 32 000 mil.
Bytte termostat i den nyss, och fyllde på med lite för mycket glykol men skitsamma de gör inte så mycke antar jag, iallafall tempmätaren börjar fungera som vanligt och motorn höll rätt TEMP.

Jag var och gasade på rätt bra och körde lite varstans så den skulle bli varm motorn.

När jag skulle parkera RYKER det ur motorjäveln, inte spec mkt men som ett litet avgasläckage.
Röken sippar upp på vänster sida om man står framför bilen och tittar in i motorhuven. När jag stänger av bilen slutar det ryka. Det är en ljusrök inge svart eller så. Bilen går annars.

Vad FAN har hänt? Nå allvarligt eller? Svårt att säga förstår jag, vad är min nästa åtgärd hära?
Din nästa åtgärd är att använda näsan och ögonen. Luktar det sött eller bränd olja? Vilken färg hade röken, förutom *ljus*? Bara du som kan svara på vad som hänt.
Röken har ingen färg alls egentligen den är transparant. Och det luktar inget speciellt. Inget hände under själva körningen, utan körde på som vanligt var bara och gasade lite extra för att få upp temp i motorn och gasa ur den lite.
Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]