Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
var ute och sladdade lite på en tom parkering när det regnade och plötsligt blev det våldsamma returkast tyckte jag men det visade sig vara gasen som hängt sig nu igen :roll: Det övergår mitt förstånd att den kan ligga på 4000 varv med spjället stängt och sen släppa med en duttning på gasen...

Men elfläkten fungerade då märkte jag när den står och tokvarvar på tomgång :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
ska göra ett försök att byta den för den är nyss rengjord som sitter i och jag testade den innan :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
Tomgångsmotor bytt och nu ligger den på strax över 1000 varv på tomgång men jag får fortfarande gashäng :roll: Gasrullen ska få en översyn snart
Användarvisningsbild
av päpplet
gashänget är fixat efter att jag skruvat fast spjället på spjällaxeln igen :lol: Köpte olja, filter och stift idag så motorn fick en 40000mila service :wink:
Bild
Bytte till mig en farthållargasrulle till 16V mot en vanlig gasrulle+ en hög med hjulmuttrar så nu ska farthållaren snart fungera (hoppas jag)

Så med ny olja, nya stift och bättre begagnad termostat så blev den betydligt mycket trevligare speciellt när den inte blåknackar så hela byn hör den längre :P

Och i helgen var undertecknad full igen och vi hade en liten logdans på min redan buliga huv så nu tar den i lite här och där men den ska snart bytas :lol:
Bild
På bilden har jag riktat upp den lite grovt, innan var den mer formad efter motorn...
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 75

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]