Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Mjukisdjur skrev:Det blev stora #€&%# fingret från dem. De ansåg att beställning var bindande och priset gäller. Mina ~9% blev 3.75% så där försvann en stor del av min nybilslycka...
Förstå vilken tur ändå att man inte var så flat att man accepterade säljarnas första pris.
I stort sett innebär det väl att handlaren går +15000 på nästan alla bilar de sålt hittills för jag vägrar tro att de betalar det gamla priset till volvo. Helt sjukt fult.
Jag lovar att om det hade varit så att priserna gått upp så hade VI fått betala det också...
Så kontentan, 15000 minus på andrahandsvärdet och en "gammal" bil... (my11)
Den mentala inställning jag fick var "inga fler volvos efter detta" och det är synd för jag älskar bilen men blir förbannad så fort jag ser en försäljningsfirma.
Visserligen är jag också drabbad, men du har faktiskt helt fel i sak:
- Beställningen är bindande oavsett om priset stiger eller sjunker
- Återförsäljaren har betalat det gamla priset till Volvo
- Det är inte fult gjort av återförsäljaren, är det fult så i så fall av volvo centralt

Sen´händer detta lika ofta på andra märken som på Volvo (dvs rätt sällan men det händer ibland)

PH
Användarvisningsbild
av Tallberg
det sjuka med det är att bilhandlaren har rätt att ta mer betalt av kunden vid en prishöjning som överstiger femhundra kr. Oavsett att man skrev på för det lägre priset. Men man får fan inte sänkt pris om de blir en sänkning för mer än 500kr!
Det står på baksidan av mitt kontrakt iaf. antar att de felsta bilfirmor har liknande regler.
av Mjukisdjur
"Återförsäljaren har betalat det gamla priset till Volvo"
Är detta fakta eller en kvalificerad gissning?
Gör iofs saken varken bättre eller sämre. Jag har svårt att se varför de sänkte alls för bilen sålde ju som smör så det är ju skitsamma vad en VW kostar i jämförelse...
av HerschelWalker
Det är inte så att prissänkningen beror på att Volvo plockat bort något som var standard på 11:orna, men saknas på 12:orna? Sportchassit för exempel...? Det kanske är tunnare plåt i den nyare årsmodellen?
av s6025t
Det är samma standardutrustning i My11 o My12 plus att 12:orna har nyckelavstängd airbag som standard vilket kostade 600 till my 11.Chassit är valbart utan pristillägg (touring eller sportchassi)
av Suunto
Ny här på forumet som medlem, men har följt forumet under många år....
Ang. det nya priset på S60/V60 så fick jag förklaringen i helgen.
Anledning till sänkningen är att dom konkurerar med sig "själva" och då menar jag med V70. Det är anledningen enligt en erfaren säljare.
Jag beställde själv en V60 T5 R-design, Aut i helgen. :)
av perhall
Suunto skrev:Ny här på forumet som medlem, men har följt forumet under många år....
Ang. det nya priset på S60/V60 så fick jag förklaringen i helgen.
Anledning till sänkningen är att dom konkurerar med sig "själva" och då menar jag med V70. Det är anledningen enligt en erfaren säljare.
Jag beställde själv en V60 T5 R-design, Aut i helgen. :)
Konstig förklaring eftersom de sänkt V70 T4 med 22100...
PH

Är det båda sidorna eller alltid samma […]

Jag hade en micra från 2000 och vet att det […]

Det är till EGR-ventilen. Har du känn[…]

Hallå! Det där ju motorlampan som lys[…]