Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jajon skrev:Okej, glada nyheter... Bilen har tydligen levererats till handlaren redan igår och jag kan hämta den imorrn kl 15... Bilder kommer, förhoppningsvis kan jag reda ut lite frågetecken kring färg på avgasrören och hur ratten ser ut!

8)

Från mardrömsbesked som "leverans i juni" till leverans v20. Ganska bra betyg. Min volvo säger forfarande v23.

/j
Är din bil MY12? I så fall lär det ju vara en av dom allra första i Sverige. Enligt min ÅF var brytgränsen mellan MY11 & MY12 helgen vecka 19. Hursomhelst, ser fram emot info om ratten och slutrören. Om du har möjlighet kan du kanske kolla om DrivE har fått 2 st slutrör på MY12?
Ser fram emot bilder!!!
Jag har faktiskt ingen aning om min bil är en MY12. Jag vet bara att min säljare lovat mig en MY12. Den började tillverkas i mitten av maj. Hur som helst är jag glad att slippa vänta till augusti. Men om det visar sig att jag fått en av de sista MY11b som tillverkats så är det ju lite otur...

/ j
Kan du inte bara ta å ringa å be dom kolla om det fortfarande är kromade avgasrör ????

Please...
Jag ringde min ÅF idag och frågade lite frågor angående XC60 MY12 och hur lång tid det tar att skicka bilen från Gent till Sverige. Det tar max 2 veckor att få den till ÅF. Ändrören och interiören och allt annat i MY12 är samma som i katalogen för MY12. Det som visas på internet i bygg min volvo är FEL för tillfället. Den är inte färdig uppdaterad än till MY12:)
gotfredsen skrev:Kan du inte bara ta å ringa å be dom kolla om det fortfarande är kromade avgasrör ????

Please...
Har ringt men min säljare svarar inte. Jag postar bilder och kommentarer här imorrn vid 15 när jag hämtat bilen.

Det kanske är en MY11b, vem vet...

/ Jacob
vicster skrev:Iom att det står 2011 hos bilregistret skulle jag bli mycket förvånad om du får en 2012:a, men man ska aldrig säga aldrig :wink:
Nån sa att modellår inte står i bilregistret. Det verkar stämma, för min förra XC90 -04 står som "Fordonsår 2003". Däremot tillverkades den 2003-11.

Jag har iaf varit och smygtittat på bilen. Fälgarna ser ut att vara en ny modell (inte samma som ingick i Summum på MY11b) så det lutar mot att det är en MY12.

F*N vad snygg svart XC60 är även utan r-design. Om man sätter på kromade backspeglar undrar jag om den inte är snyggare. Mer stilren iaf. Tycker att alla kromade detaljer blir lite väl mycket på svarta r-design. Andra färger än svart tycker jag är klart snyggare som r-design (typ vit eller röd).

/ Jacob
Qualia skrev:Zhyphrus 18 tums ingick ju MY11B. De var gryma..
Du får gärna posta de nya fälgarna som kommer med Summun My12.

Än så länge så tycker jag min XC60 är helt underbar.. måste dock bara lära mig alla knappar..
Ah, det var såna på min bil. Så, case still open :)
Jag har just beställt min bil och eftersom jag inte förr köpt en ny Volvo vågar jag ställa en korkad fråga. :-)

Hur får jag access till den webbsida där jag kan följa min bil? Jag skickade en fråga till min säljare, men han tycks ha tappat intresset för mig efter påskrift.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 45
Visa din semesterbil(d)

Är på en liten Road Tripp med sv&arin[…]

Fick reklam på facebook om att det köps[…]

Bra tips med vindavvisare! Tack

Snyggt! Stilren interiör även om ratten […]