Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Panjah
Jag har nu beställt en V60 t6 R-design. Valet mellan skinnklädsel och R-design klädsel var lätt. Eftersom jag tycker att sportstolar passar bättre i en sån bil. Men nu såg jag att man kan beställa R-design klädsel i skinn och då blev jag lite tveksam. Visserligen är jag inte så glad i skinn men trots allt så ger ju skinnklädsel en lite lyxigare känsla så nu till min fråga, skall jag ändra min beställning till R-design skinn trots att skinn är mindre komfortabelt än R-design klädsel utan skinn bara för att det ser och känns lite mer lyxigt ?
Användarvisningsbild
av LasseKongo
Jag hade definitivt valt skinn, som du säger känns det lyxigare och jag tyckte efter att ha provat för ett tag sedan att det var en trevlig kvalitetskänsla på skinnet i S/V60. Dessutom är ju skinn lättare att göra rent, och jag skulle tro att även andrahandsvärdet ökar lite grann.
Har själv fått offerter på V60 T6 (dock ej R-design), och jag tänker köra på svart läderklädsel.
av grålle1
Har haft bilar både med och utan skinn och här är min åsikt ( som säkert kommer at sågas av andra ):
Skinn är det bästa som finns för det luktar gott, ser snyggt ut och är oumbärligt om man har barn (som spiller och smular och har skitiga kläder från dagis med mera).
Men om man bortser från ovanstående och bara vill sitta skönt, utan att frysa på vintern, utan att svettas på sommaren (eller övriga årstider också för den delen) och utan att halka omkring när man kör aktivt... då väljer man tyg.
av Torslanda
JE Jr skrev:Är osäker om jag fattar dig, men inte tror jag att R-designskinnet har samma skålning på sittdynan som de vanliga R-designstolarna?
MY 11 hade standardstolar om man valde skinnklädsel, fr o m MY 12 så är det samma sportstolar, dvs samma skålning, oavsett om du väljer skinn eller tyg till just R-design.
av pergrein
Verkar som att det är nytt för MY12, KZ21 heter lädret och har R-Design skålningen på stolarna...

Mvh
Per
av Torslanda
pergrein skrev:Verkar som att det är nytt för MY12, KZ21 heter lädret och har R-Design skålningen på stolarna...

Mvh
Per
Helt riktigt, fr o m MY 12 så heter skinnklädseln (ink sportstolar) KZ21 (eller 3Z21 av någon anledning) istället för det tidigare k101 eller vad det var på just R.

Jag hade en micra från 2000 och vet att det […]

Oljud vid alla tillfällena. Så ingen t[…]

Det är till EGR-ventilen. Har du känn[…]

Hallå! Det där ju motorlampan som lys[…]