Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tallberg skrev:tja, jag har beställt en v60 t5 r-design my12 och den ser identisk ut i "bygg din bil" samt katalogen för my11. Iaf vad jag kan se.. Någon som hittat någon skillnad på den?? Ni som pratar om att rattarna i xc60 har bytts ut mot den gamla modellen. Vad är skillnaden på dem?

Ruttet av Både Volvo och återförsäljarna att de inte informerar om ändringar på den nya årsmodellen innan man ritar dit kråkan på pappret.. Man tror ju ändå man ska få bilen i det utförandet man bestämde sig för..
/ Johan
Väntar oxå på en R-design, och den enda skillnaden på just R (vad jag vet) är att även skinnet nu blir med sportstolar. Tidigare var det std-stolarna om man valde skinn till R. Skinnet verkar oxå ha lite annan prägel, ser lite annorlunda ut, och har en annan kod än tidigare. För mig är det positivt då jag var i valet och kvalet när jag beställde 11:an (som blev -12a). Ville ha skinn, men ville oxå ha sportstol. Nu blev det både och iom att den hoppade till en 12:a :)
Ville okså ha skinn men tog tyget för att få sportstolarna + den vita läder randen. Surt nu så här i efterhand men ändå inte när jag ändå inte hade fått det vita skinnet.
När har du leverans Torslanda?
Jag har lev vecka 26 på min volvo men vecka 24 om man frågar återförsäljaren.
Min bil är fortfarande på steg 1.
/Johan
Tallberg skrev:Ville okså ha skinn men tog tyget för att få sportstolarna + den vita läder randen. Surt nu så här i efterhand men ändå inte när jag ändå inte hade fått det vita skinnet.
När har du leverans Torslanda?
Jag har lev vecka 26 på min volvo men vecka 24 om man frågar återförsäljaren.
Min bil är fortfarande på steg 1.
/Johan
Jag har lev vecka 26 enl Min Volvo och säljaren, vecka 25 enligt Volvobil.se (volvoanställdas sida). Dock hoppade min till steg 2 igår... Hursomhelst börjar det närma sig så sakteliga :D
Min XC60 DrivE Summum hoppade från steg 2 till steg 7 idag (blev steg 2 för 8 dagar sedan), och beräknad leverens ändrades från vecka 27 till vecka 24....Återförsäljaren bekräftar också att bilen beräknas ankomma till dom under vecka 23 :lol:
Vad gäller ratt och slutrör: Den nya ratten introducerades samtidigt som Sensus systemet, och krävs för att detta skall funka eller? Jag påstår alltså att bygg din volvo felaktigt visar den gamla ratten (XC60 MY12 brochyren visar den nya ratten). Slutrören får för min del gärna vara svarta, så länge jag får 2 st (var tidigare 1 på DrivE). Om dom är svarta eller inte spelar väl mindre roll, går ju alltid sätta dit tjusiga kromade alternativt rostfria slutrör utanpå dom svarta....Det kanske är det som är Volvos plan, att sälja grymt många kromade slutrör som tillbehör??? :wink:
Jag vet, vi förutsätter en massa saker. Jag förutsätter att oljudet från bakvagnen på min nya XC60 är slutet för bilen och inte heller går det på garantin. Jävla skitbil... Sådär. :roll:
Kikar man i katalogen för MY12 så har alla bilar med bakre Skidplate kromade avgasrör, så det är nog inget man behöver oroa sig för. Vad gäller ratten verkar det som att det bara är R-Design som får den treekrade, och övriga "MY-10/11-ratten". Och jag litar nog mer på en färdigställd katalog än BDB, där kan det ju bli lite hur som helst ibland medan katalogen oftast brukar stämma.
Pratat med min säljare som söker produktchefen på volvo ang korrekt svar

Som sagt det är en dyr bil och man har rätt att kräva att det blir som man beställt

Det är ju inte något TipTop Glass köpt på netto som vi pratar om är direkt..
XCsnubben skrev:DrivE har dessutom försvunnit som modell på Bygg Din Volvo, nu finns 'bara' D3. Men, tittar man noga, när man väljer D3 med manuell låda, så står det DrivE på bakluckan, dock fortfarande med 2 svarta avgasrör...
DRIVe har aldrig funnits som val på XC60. Den heter D3 rätt och slätt. Väljer man automat så blir det D3 på luckan, väljer man manuell blir det DRIVe.

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]