Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MattiasD
Jo, och det var härligt att det inte var något större problem. 2.5FT motorn är utan tvekan en robust och pålitligt motor :D
Användarvisningsbild
av FWH
Det kan man inte veta.

Frågan är hur lokalt problemet är, OM det nu är så att den går bra på en annan "batch" E85.
Användarvisningsbild
av Camel
FWH skrev:Kan konstatera att idag på eftermiddagen med 13C ute enligt bilen så var den fortfarande svårstartad (och med efterföljande ojämn gång ett par sekunder) även om det inte var lika svårstartat som när det var nere på nollan tidigare i veckan.
Exakt detta har hänt mig också nu idag vid nästan 20 plusgrader och en gång för ca två veckor sedan. Är det ett utbrett problem? Bilen har gått på 9 fulla tankar med E85 sedan den var ny. Jag har syndat ordentligt idag och tankat fullt med BF95 för att testa. Bilen går som en klocka igen. Hoppas på att det var kondens, tanken var nämligen nästan tom båda gångerna och bilen stod still någon dag.
Användarvisningsbild
av FWH
Efter att ha gått perfekt på B95 så har jag nu tankat fullt med E85 igen så vi får se vad som händer.
Användarvisningsbild
av betterlead
FWH skrev:Efter att ha gått perfekt på B95 så har jag nu tankat fullt med E85 igen så vi får se vad som händer.
Jag väntar med spänning på ditt resultat. Min egen har gått lite hackigt på kall motor de senaste två, tre veckorna. (Och det i mer eller mindre sommarvärme) Har hittills bara tankat E85 (75).
Användarvisningsbild
av FWH
Hittils går den bra på E85, dock från annat tänkställe.

På ett eller annat sätt känns det som att det var fel på bränslet jag tankade en gång.

Visst var det kallt vissa morgonar och det var kanske sommar E85, men den var svår startade även de varma dagarna vi hade.
Användarvisningsbild
av FWH
Inne på ytterliggare en tank E85 nu från ännu ett annat tankställe och den går fortfarande klockrent.

Nästan sugen på att tanka igen där jag fick problemen bara för att testa.
av Matz
Jag upplever exakt samma problem som er andra. Har f.n övergett E85 (Preem) till förmån för hederlig 95. Bilen startar igen efter det som en klocka och rycker inte tills den blir varm som med E85. Något skumt lurar i vassen på 2,5FT iallafall. Svårstartad i +20 grader ska det ju inte vara :evil:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Vad säger Volvo om det då Matz? För du har väl haft den inlämnad för felet antar jag!?

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]