Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Polestar skulle säkert kunna leverera det samma, MEN det är säkert så att Volvo bestämmer vad som skall släppas.
av perhall
ZizzoZ skrev:Om man köper en ny bil (volvo) i tyskland(bland annat) så kan man få Heico komponenter monterade av volvo själva (även optimering och fungerar då som polestar med garantier osv) Men detta är dock inte i sverige. Men något som är intressant är att Heico har ECU upgrade till D3 som går från 163hk 400nm till 195 hk 460 nm. Så varför skulle polestar vara sämre och inte komma med något alls?
Jag vill minnas att Heico-grejerna är ordentligt mycket dyrare än Polestar. Kanske nästan dubbla priset!
Mao. inte som i Polestar-fallet där uppgradering är billigare än att köpa en starkare motor från början./ PH
av ZizzoZ
perhall skrev:
ZizzoZ skrev:Om man köper en ny bil (volvo) i tyskland(bland annat) så kan man få Heico komponenter monterade av volvo själva (även optimering och fungerar då som polestar med garantier osv) Men detta är dock inte i sverige. Men något som är intressant är att Heico har ECU upgrade till D3 som går från 163hk 400nm till 195 hk 460 nm. Så varför skulle polestar vara sämre och inte komma med något alls?
Jag vill minnas att Heico-grejerna är ordentligt mycket dyrare än Polestar. Kanske nästan dubbla priset!
Mao. inte som i Polestar-fallet där uppgradering är billigare än att köpa en starkare motor från början./ PH
Det är möjligt att det är mkt dyrare, jag sa inte att det va billigare eller bättre eller nåt sånt. Sa bara att det finns 8)
av riha
perhall skrev:Tror inte det kommer någon. Inte ens rica lyckas plocka ut mer än 177 hk, som jämförelse får de ut 240 hk ur MY2010 V70 2,4d med 175 hk original... motorns uppbyggnad och karaktär är sådan att den inte kan trimmas så mycket tror jag...PH

Stor skillnad på D3 och 2.4D.

D3 är bara en 2.0 liters 5 cyl motor.
2.4D är just vad det säger, deras 2.4 liters 5 cyl motor.

D3 AWD däremot är också 2.4liters 5 cyl motor, precis som D5:an är.
av Mrmuscle
Har beställt en T3. Jag hoppas polestar kommer med uppgradering av den motorn till minst samma effekt som nuvarande T4 har (180hk)

Rica har ju uppgradering till 180 hk, där de bara tar bort den mjukvarjuspärren som volvo satt in på T3 motorn.
Finns även nån, minns inte vilken som trimmar upp T3 till 200hk.
av Wych
Du tänker förmodligen på BSR som hämtar 199hk ur T3an. Ang polestar hade dom inte tagit något beslut om T3an än, så de är kanske inte helt kört där ändå..
av perhall
Mrmuscle skrev:Har beställt en T3. Jag hoppas polestar kommer med uppgradering av den motorn till minst samma effekt som nuvarande T4 har (180hk)

Rica har ju uppgradering till 180 hk, där de bara tar bort den mjukvarjuspärren som volvo satt in på T3 motorn.
Finns även nån, minns inte vilken som trimmar upp T3 till 200hk.
Rica ger 200 hk.

Men varför skulle Volvo genom Polestar sälja ett trim som gör en T3 till en T4? Inte troligt i nuläget (kanske när bilarna blir äldre)./PH
Användarvisningsbild
av Honke
XC90_Executive skrev:Jag tror inte att det kommer alls.
Nä du har helt rätt.
Har mailat Polestar och frågat, fick svar att det inte kommer någon uppgradering till D3 pga olika parametrar som att de inte kan garantera certifierad bränsleförbrukning, certifierad utsläppsnivå, optimering inom ramen för volvo original garanti.
Så då återstår ju Heico för de som vågar köra trimmat på så pass ny bil utan att garantin på motor/drivlina gäller. Själv hoppar jag nog över det
Användarvisningsbild
av Gnagarn
Hmm.. Jag mailade idag och dem svarade:

Polestar håller på med utveckling av optimeringar till 2011 & 2012 års modeller. Om det kommer till D3 är inte beslutat.
Nya hemsidan uppdateras kontinuerligt och information om nya kit kommer efter hand som de blir klara.

Med vänlig hälsning
Magnus Skeppstedt
Polestar Performance
http://www.polestar.se
Användarvisningsbild
av Honke
Gnagarn skrev:Hmm.. Jag mailade idag och dem svarade:

Polestar håller på med utveckling av optimeringar till 2011 & 2012 års modeller. Om det kommer till D3 är inte beslutat.
Nya hemsidan uppdateras kontinuerligt och information om nya kit kommer efter hand som de blir klara.

Med vänlig hälsning
Magnus Skeppstedt
Polestar Performance
http://www.polestar.se
Hmmm ja exakt det svaret fick jag när jag mailade o frågade om den 2:a januari, idag fick jag svaret som jag skrev i tidigare inlägg. Samma snubbe som svarade dig båda gångerna dessutom. Är dom inte nyktra på polestar??

Kan vilken verkstad som helst byta tändningsl[…]

Vad är det för del på sista bilden[…]

https://www2.bilia.se/biltillbehor/teknik-och-bild[…]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]