Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norrland84
Hallå har en v70 2,4 t aut
kopplat in laddtrycks mätare till turbon och det funkade fin fint
men för 3 dagar sen satt jag in sport luft filter och bilen går toppen bra inge fel alls förutom
att nu rör sig inte mätaren alls längre ??? någon som har några tips ??

fattar inget för bilen går lika bra till och med bättre nu med sport luft filtret bättre respons på gasen och allt men laddtrycks mätaren står bara på noll ??
kollat slangarna och dom ser fina och hela ut
av svda
"bilen går lika bra till och med bättre nu med sport luft filtret bättre respons på gasen och allt"
Antingen var laddtrycket noll redan innan du installerade filtret eller också fungerar inte mätaren.
av Norrland84
alltså den visade ju ladd tryck innan jag satt dit filtret och då fungerade den perfekt och nu när man gasar så rör den sig typ 2 mm sen ner på 0 igen känns ju lite lustigt liksom
av Tobzter
Norrland84 skrev:alltså den visade ju ladd tryck innan jag satt dit filtret och då fungerade den perfekt och nu när man gasar så rör den sig typ 2 mm sen ner på 0 igen känns ju lite lustigt liksom
Kolla vacum slangen satt det inte är vikt eller kanske läcker lite. Min orginalslang krympte av värmen satt inte trycket kom igenom ordentligt. Har du minus tryck på tomgång?

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]