- mån 25 jul 2005, 21:49
VolvoBengan skrev:140/170?? Välj 2,4T annars finns det risk för att du ångrar dig som en del andra gjort.Det är lite större prisskillnad än så faktiskt. När jag kollade runt och skulle köpa i april/maj så var skillnaden så stor att en S60 2.4 170hk Business -02 var ca 5" billigare än en S60 2.4T -01 i snikutförande, eller om man hade tur i Additionutförande men med många övermil. En S60 2.4T -02 med samma standard(Business) fanns inte under 165" men låg mer normalt runt 175-200" oavsett om det var hos volvo eller inte och gått 5000mil eller 15000 mil. Jag valde godis och årsmodell, mil samt 2"billigare försäkring/helår före stressfläkten och sämre utrustning och avsaknad av larm då jag hade det som krav och därav också att endast Business eller högre standard var av intresse för mig. Lagom att man får råd med nya Digital Jukebox i bilbudgeten nu efter semestern pga. det valet 8). Men 140hk motorn är ju billigare per hk att PPC-chippa till 188hk än vad 170hk:n är så att som sagt hänga upp sig på 140 eller 170 är ju galet om man tycker att 140 är för lite. Handlar snarare om vad man vill ha och inte ha för godis i bilen samt har råd med i längden som avgör vilken effekt man landar på som flera säger. Mitt första val var ju givetvis en S60R eller S60 AWD pga 4wd inte effekt eller att det är värsta modellen men fick nöja mig med "bara" 170 halvpigga hk. som kan få sällskap av 18 pigga till för dryga 5000kr. Jag utgick snarare från att jag inte ville ha första årsmodellen (bye bye -01)pga ev barnsjukdommar och sen hade jag vissa krav på utrustning varav jag fick ändra mig ang. RTI/TV då urvalet då blev för dåligt, sådant kan ju alltid köpas på skrot och monteras in i efterhand.
Skiljer några tusen, men attans så mycket roligare med en 2,4T (RO)