Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

SA4AQS skrev: Och sen öppen licens rätt att jaga veganer, vänster anhängare och miljöpartister med klappträn <- dom hotar med att höja bensin skatten.
Och öppen licens på att klubba ihjäl moderater. De hjälpte ju till att rösta fram höger-regeringen, så de är ju idioter allihopa. Jag menar när man ändå snackar jaktlicens på människor för en menlös anledning...
SA4AQS skrev:Vad vi behöver i sverige är mer skogs plantage så att älgarna kan äta sig stora och många så är mat frågan löst både för hundar och människor.
Och sen öppen licens rätt att jaga veganer, vänster anhängare och miljöpartister med klappträn <- dom hotar med att höja bensin skatten.

Hundskatt har funnits, jag har något gammalt hundskattemärke kvar från 90
Ja usch då, miljöpartister med klappträn gillar inte jag heller. :mrgreen:
Undrar hur stor miljöpåverkan en häst har?
Ute på landsbygden ser man betydligt fler hästar än kor.
Till skillnad mot kor får man varken mjölk eller kött från (svenska) hästar.
Kod: Markera allt
n a study published in New Scientist, they calculated a medium dog eats 164 kilograms of meat and 95kg of cereals every year
Så mycket äter inte ens våra två labradorer ihop per år, så man börjar ju undra hur fasiken dom räknar...
Hilmer skrev:
n a study published in New Scientist, they calculated a medium dog eats 164 kilograms of meat and 95kg of cereals every year
Så mycket äter inte ens våra två labradorer ihop per år, så man börjar ju undra hur fasiken dom räknar...
Mängden kött som det refereras till motsvarar ungefär 3 st 150g hamburgare av god kvalitet per dygn. Känns som att det är mycket tufft för små hundar att klara. Men riktigt stora hundar (och en del människor kanske?) skulle jag kunna tänka mig rent mängdmässigt orka äta den mängden per dygn. (Men man skulle tröttna rätt snart :roll: ) Som påpekats tidigare är studien endast en jämförelse ur ett visst perspektiv i miljöpåverkan mellan hund och SUV. Dock alltid intressant med jämförelser.
Hilmer skrev:

Ge dina hundar mer mat, min 30 kilos best äter 135 kilo torrfoder om året :wink:

Trenden med småhundar kanske inte har nått Nya Zeeland än, om nu en medelhund äter
ca 700 gram om dagen borde den ligga på typ 70-80 kilos kroppsvikt!

[squote=koolizz post_id=1622649 time=1766146780 u[…]

Brukar haka av minuspolen om jag är osäk[…]

Volvo 850 som ej startar

Har du testat om bilen startar i nödprogramme[…]

Frågade om på min -18 S60,gammla karos[…]