Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om man till en S60 köper parkvarnare f o b, får man en ordentlig, stor bild på skärmen, även om man har en snik-momentum utan multimediapaket och RTI? Min ÅF visste inte det... konstigt... förhoppningsvis blir det bra mycket snyggare än i en V70 utan Sensus.../PH
om du använt "bygg din volvo" för att få fram den informationen så skulle jag ta den informationen med en nypa salt med tanke på att "Bygg Din Volvo" verkar ha flippat ur ...

inte bara så är det svarta avgasrör på bilarna (vilket jag verkligen hoppas är ett FEL)
utan ta t.ex Digital TV . enligt "Bygg Din Volvo" kostar Digital TV inget utan kräver enbart att man köper en fjärrkontrol .. men sanningen är att digital tv minst kostar 5.000 kr och inte 1500 som "Bygg Din Volvo" antyder ...

Plus att det ser ut som om man får saker som man egentligen INTE får i verkligheten på "Bygg Din Volvo" just nu ...
Vet du hur parkeringsvarningsbilden ser ut på 7" Sensus? Det kommer en liten figur till höger i bilden som visar ungefärligt avstånd fram o bak. När jag provkörde en S60 med 5" såg det lika dant ut där, dvs klart snyggare än i V70 mfl.
Bygg Din Bil litar jag inte mycket på. ¨På V70 har de ju kvar en massa bilder sen före facelift m m. Min skulle ha två avgasrör men fick sen ett...

Låter bra med skärmen till PDC på S60 Momentum med 5" skärm...
PH
Nu går jag lite OT, men får man fråga vad ni har för bil som första-/andrabil? Blev bara lite nyfiken, 250K är ju trots allt rätt mkt för en tredjebil som ska rulla 1000 mil om året... (Nu kommer jag göra mig väldigt impopulär här, men jag hade nog tagit en Octavia istället och sparat XX XXX kr :))
1:a V70II MY11
2:a 525i e60
3:e S60 snart, f n ingen...

Det är flera här på forumet som har Cayenne Turbo, 335i och annat, jag kör mer modesta bilar... en e60 har ju dessutom rätt dåligt andrahandsvärde så mina bilar tillsammans är inte värda mycket mer än en ny 530d.../PH
Hehe, jo jag ska kanske inte säga nåt iom att jag har just en Cayenne Turbo ;) Köpte den iofs beggad och den har några år på nacken, så det är inte riktigt så illa som det låter. Den börjar dock kosta lite mer än den smakar, så jag funderar på att göra mig av med den... Vet inte riktigt vad man ska köpa istället dock... Aja, för att återgå till ämnet: en S60 T3 låter som en finfin tredjebil, men du har inte funderat på att köpa en lätt begagnad? Såg att det låg en S60 D3 Summum med Driver Support för under 300 på blocket.

Edit: Kanske inte det bästa exemplet, vet inte vad en sån kostar ny, men det lät rätt billigt. Kan tänka mig att även T3orna förlorar en hel del de första 1000 milen...
Skönt med ny bil. Finns inte många begagnade. De som köpt T3 MY11 är väl sura för att de är billigare som MY12 (precis som jag är med min T4 V70...). Jag gillar inte D3-motorn riktigt, särskilt inte för 50 tkr extra.... ja, det finns många argument.

Cayenne Turbo 02:a kan jag nog få för 200 också...:)/

Nu är tanken att byta ut 525:an mot en "ny" 535i och den vill jag har typ fullutrustad. Så det blir nog en begagnad. Kan bli 530 mot listpris 800 med några tusen mil. Då är det idé!' Sen får man ju alltid så bedrövligt lite för gamla 5-seriebilar när man säljer dem men men... 3-serien är billigare att köpa och håller värdet bättre. Hoppas det blir samma med S60:n...

PH
Tog en ordentligare titt på Blocket och du har rätt, blir nog svårt att hitta en mer prisvärd S60. Jag är klart skeptisk till andrahandsvärdet på min beställda, men orkar inte riktigt bry mig om det i dagsläget...

För mig som är något av en tekniknörd blir tyska bilar väldigt dyra som nya. De tar ju så bra betalt för allt kul :( Man blir lätt frestad att köpa exempelvis en 7-serie dock. Finns ju -08or ute med några tusen mil som minskat från cirka en miljon till drygt 300.
Jag kan oxå stoltsera med tre bilar just nu (ett kort tag hade vi faktiskt 4)

1. XC60
2. V40 2.0T -04
3. V40 2.0 -98
(4. S40 2.4i -05)

Hade lite tid över så tog mig en kik p&[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Ja, men när vågar man ge på max o[…]

Hej! Hur byter man till sån här panel? […]

3G släcks

Det finns ett simkort (fast, sk e-sim för sos[…]