Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

5cylindrar skrev:Nya fälgen är FULARE! Jag har väntat på 2012 och funderat på en beställning av en R-design. När jag nu ser fälgvalet så är detta helt uteslutet. Kanske måste man se en 2012 R-design i verkligheten innan man säger för mycket men spontant är detta inte speciellt lyckat.
Jag kan byta fälgar med dig om du vill ha de tidigare r-design fälgarna! :)
Ja kanske det är en lösning? Jag har dock inte beställt någon bil ännu. 2012 R-design fälgarna tror jag passar fin-fint ihop med en titaniumgrå lack eller ev vit. Jag som funderade på en svartmetallic 2012 och där passar de definitivt inte!

Jag såg dock att på bygg din bil så finns Cratus med som tillval. Dock finns de inte med i detaljlistan. Frågan är vad man skall lita på?
av ZDesign
Är det någon som vet om priserna stämmer verkligen? Enligt prislistan på Volvo´s hemsida, kostar en MY11 V70 T4 ca 272 000kr. Nu kostar den 249 900 kr enligt senaste prislistan. En skillnad på ca 22k. Plus att tillval som kostade extra förut blivit standard på MY12.
Den där kromade "U-listen som sitter under grillen på 2012 års R-design. Passar den rakt av på min 2011 tro? Handlaren visste inte..... Suck.
farmerswalk skrev:Den där kromade "U-listen som sitter under grillen på 2012 års R-design. Passar den rakt av på min 2011 tro? Handlaren visste inte..... Suck.
Har beställt en til min 08'a. Dom kunna se at spoilarn var samme och den nedre grillen var ochså den samma, så jag tog chancen. Kommer inte på lager hos Volvo Sverige innnan 01/06 och då skal den skickas til Danmark. Får se när den kommer. Bildar kommer självklart.

Mvh,
Kristian
Användarvisningsbild
av Guligan
ZDesign skrev:Är det någon som vet om priserna stämmer verkligen? Enligt prislistan på Volvo´s hemsida, kostar en MY11 V70 T4 ca 272 000kr. Nu kostar den 249 900 kr enligt senaste prislistan. En skillnad på ca 22k. Plus att tillval som kostade extra förut blivit standard på MY12.
Lutar åt att man nettoprissatt T4:an = mindre prutmån.
kristianmann skrev:
farmerswalk skrev:Den där kromade "U-listen som sitter under grillen på 2012 års R-design. Passar den rakt av på min 2011 tro? Handlaren visste inte..... Suck.
Har beställt en til min 08'a. Dom kunna se at spoilarn var samme och den nedre grillen var ochså den samma, så jag tog chancen. Kommer inte på lager hos Volvo Sverige innnan 01/06 och då skal den skickas til Danmark. Får se när den kommer. Bildar kommer självklart.

Mvh,
Kristian
Kan tillägga om nån vil beställa at den har nummar 31323441 8)

Mvh,
Kristian
I S80 galleriet finns det en bild på röd bil med 2012'ans ytterspeglar men det finns ingen röd lack att välja i "Bygg din Volvo S80"!! Dessutom går det inte att avmarkera Volvo On Call och hörlursuttag i baksätet fastän andra tillval funkar. Verkar som om dom inte testat riktigt innan dom släppte den nya versionen...
Skulle S80 inte komma med "Executive"? Fanns ju bara Summum att välja till T6:an.
En S80 Executive T6 med Polestar 325 hk, oj oj oj...

Hade sett fint ut på garageuppfarten.
Momentum skrev:
Degjohan skrev:Ja det var på tiden :shock:
Får det inte att funka i Firefox men med Windows Explorer funkar det bra
Firefox 4, eller hur?
Precis, med FF4 fungerar det inte (den står bara och "snurrar"), har dock inte testat med Chrome heller.
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]