NiKeMaN skrev:Haha, du begrep inte alls ironin märker jag.Enzo skrev:Ett seriöst svar till en otroligt dåliga retoriska fråga:NiKeMaN skrev:Skitdum motfråga från mig: Men varför i hela friden vill man inte ha sin nya bil helt lackerad? En V70II som inte är nedlackad ser galet konstig och omodern ut och riktigt snålutrustad i mina ögon iallafall. Kan inte se att någon människa i Sverige har några praktiska anledningar iallafall?Jag kan inte se att någon människa i Sverige har någon praktisk anledning att inte ta en XC70 före en V70.
V70 ser hopplöst snålutrustade ut i jämförelse.
"Ett inlägg med retoriskt syfte"
Miljötänkande.
Förstår inte varför folk skulle ta illa upp av min motfråga? Jag vet MASSOR med folk som plockat bort sina olackade kofångaren, läppar, sidokjolar "trösklar" och lämnat dom på lack - just för att få samma färg som på resten av bilen. Biltillverkarna har gått från att ha fula tråkiga svarta plastlister mitt på dörrarna, och olackade plast-sjok längs trösklarna till att faktiskt ha lackade sådana.
Så därför är kanske inte min fråga till trådskaparen så dum??
Att sedan istället behöva bli "anfallen" av en kross-70 åkare känns riktigt fel. Trampade jag på en öm tå?
Kort sagt, smaken är som baken. Du verkar inte kunna acceptera att TS har en annan smak.
Och miljötänk? Då lackar man väl inte nåt av estetiska skäl???