Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
NiKeMaN skrev:
Enzo skrev:
NiKeMaN skrev:Skitdum motfråga från mig: Men varför i hela friden vill man inte ha sin nya bil helt lackerad? En V70II som inte är nedlackad ser galet konstig och omodern ut och riktigt snålutrustad i mina ögon iallafall. Kan inte se att någon människa i Sverige har några praktiska anledningar iallafall?
Jag kan inte se att någon människa i Sverige har någon praktisk anledning att inte ta en XC70 före en V70.

V70 ser hopplöst snålutrustade ut i jämförelse.

"Ett inlägg med retoriskt syfte"
Ett seriöst svar till en otroligt dåliga retoriska fråga:

Miljötänkande.

Förstår inte varför folk skulle ta illa upp av min motfråga? Jag vet MASSOR med folk som plockat bort sina olackade kofångaren, läppar, sidokjolar "trösklar" och lämnat dom på lack - just för att få samma färg som på resten av bilen. Biltillverkarna har gått från att ha fula tråkiga svarta plastlister mitt på dörrarna, och olackade plast-sjok längs trösklarna till att faktiskt ha lackade sådana.
Så därför är kanske inte min fråga till trådskaparen så dum??
Att sedan istället behöva bli "anfallen" av en kross-70 åkare känns riktigt fel. Trampade jag på en öm tå?
Haha, du begrep inte alls ironin märker jag.

Kort sagt, smaken är som baken. Du verkar inte kunna acceptera att TS har en annan smak.

Och miljötänk? Då lackar man väl inte nåt av estetiska skäl???
av NiKeMaN
Enzo skrev:Haha, du begrep inte alls ironin märker jag.

Kort sagt, smaken är som baken. Du verkar inte kunna acceptera att TS har en annan smak.

Och miljötänk? Då lackar man väl inte nåt av estetiska skäl???
Miljötänk gällde din retoriska fråga om varför man köper en V70 framför en XC70. Och även den ekonomiska aspekten.

Jag kan visst acceptera att TS har en "annan smak". Jag är mest bara nyfiken om det fanns några andra skäl då det är väldigt ovanligt med en sådan önskan.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Å än en gång så förundras människor över andra människors smak. !?

Håller inte med TS i hans tycke, men han får likväl tycka det om han vill!
Ytan på olackade och lackade plastdelar är helt olika. (om vi pratar från fabrik alltså)
Den olackade ytan är grov och skrovlig, medan den lackerade är lika slät som plåten på bilen.
Så att jämföra "nedlackad" från fabrik eller gjort i efternhand är ju lite fel..

Lycka till i biljakten!
av Thebobboy
Återigen en massa tjafs ist för att svara på grundfrågan. Om trådskaparen ställer frågan om det går att få nederdelen olackad så är väl svaren som borde följa antingen "ja", "nej" eller "vet ej". Ist läser man en massa meningslösa inlägg om varför i "h-vete" han ska ha det. Ok att man kan ha en diskussion kring utrustningen men när ingen lämnat ett svar så blir man bara trött på vissa.

Samma sak upprepas gång på gång i detta forum......

Och trådskaparen, jag vet faktiskt inte. Det borde ju gå att ordna så som du vill ha det men för att få ett säkert svar så fråga din ÅF.
av Soulman
Detta forum behöver modereras!

Kan du inte få dina detaljer olackade återstår foliering och möjligheterna är oändliga. Matt svat, blank svart, kolfiberlook osv osv.
av FentonSpadrig
För att tillföra lite seriösa åsikter... även om jag generellt håller med "NiKeMaN"...

...jag tror att dom från fabrik har tagit bort dessa olackade lister då det inte längre är en del av bilmodellen. Men det bör ju gå att fixa fram, då det fortfarande sätts gamla delar i lager för äldre årsmodeller. Men du får troligtvis göra så att du får beställa en bil med lackade lister och sedan beställa hem olackade genom din bilhandlare...

...jag är inte hundra, men det är min tro/åsikt.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Delarna finns garanterat som reservdelar och går att eftermontera. Foliering är ett annat alternativ som Soulman skriver. Dock är det garanterat lättare att sälja bilen om du har kvar de nedlackade delarna och synliga utblåset så varför inte beställa med det och sedan efermontera annat? Du kommer sannolikt inte heller få avdrag för att du väljer bort nedlackade kjolar då det numer är std.

Dock måste det vara extremt ovanligt att man varken vill ha de nedlackade kjolarna eller synliga utblås. Jag har aldrig sett en liknande fråga faktiskt. Vet dock att en del här på forumet lagt mycket tid och pengar på att bygga om till det omvända :)
Användarvisningsbild
av CarMan
Lackade detaljer ser fula ut när det blir sten sprut på dom...
av markkus
Tack för svaren, det verkar som man får rätta in mig i ledet och leva med lackade trösklar. Inget stort problem, men jag tycker att de tidigare V70 II med svarta plasttrösklar var snygga, åtminstone tillsammans med de mörkare metalliclackerna.

Kromade twin pipes är svårare att förlika sig med, ser ut som hemmatrimmad ungdomsbil.

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]