NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av extian
Hej alla Volvo proffs och ni andra åxo :mrgreen: :mrgreen:
Jag har fått problem med att volymen på radion ändrar sig när man svänger
jag har knappar i ratten för volym+ kanalsökning
någon som har tips på hur man kan åtgärda detta???? ?:-/ ?:-/
av Kluster
Vadå, svänger du vänster sänks volymen och svänger du höger höjs den eller? :wink:

Skämtar bara, händer detta varje gång när du svänger?
av extian
detta händer inte varje gång kanske 1-2 gånger i veckan
volymen kan höjas eller sänkas spelar ingen roll om man svänger höger eller vänster :roll: :oops: :oops:
av greenbay
Det beror inte på att din hastighet just i svängen sjunker? Automatisk ljudnivåanpassning nånting...
/greenbay
av extian
Automatisk ljudnivåanpassning den borde väl funka varje dag inte någon gång ibland
av greenbay
Jo, men den har ju några fasta steg, där omslaget sker. T ex 50 km/h är det ena har jag för mig. Den är inte steglös.
SÄNKS alltid volymen i kurvor, eller höjs den oxå?
/greenbay
av extian
Den både höjs å sänks och det har ingenting med hastigheten å göra för detta händer även när bilen står still och man bara vrider på ratten :roll: :roll:
Användarvisningsbild
av opA
Låter som du har glapp eller liknande i dom kablarna som sköter volymen i ratten ! :)

När du vrider så dras de i dom kablarna och på så vis ändras volymen...
av extian
Inte kan väl kablarna följa med när man svänger det måste väl vara någon form av kolbanor :roll: :roll: :roll:
Användarvisningsbild
av opA
extian skrev:Inte kan väl kablarna följa med när man svänger det måste väl vara någon form av kolbanor :roll: :roll: :roll:
Det är just de jag menar att de kanske hänt något bland just dina kablar som gör att de krånglar.. ;)

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]

Vad gäller temp. på skivorna så[…]