Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av markkus
Några frågor om V70 2012 som jag säkert kan fråga en handlare om, men jag får nog snabbare svar här:

1. Ser att redan på utrustningsnivå bas så ingår "färganpassade trösklar och nederdel stötfångare". Kan man välja bort det?

2. Om man väljer D5an på "bygg din bil" så får man automatiskt kromade twin pipes. Kan man få bilen med dolda avgasrör?
av NiKeMaN
Skitdum motfråga från mig: Men varför i hela friden vill man inte ha sin nya bil helt lackerad? En V70II som inte är nedlackad ser galet konstig och omodern ut och riktigt snålutrustad i mina ögon iallafall. Kan inte se att någon människa i Sverige har några praktiska anledningar iallafall?
av markkus
Det är uppenbart att du inte själv tycker din motfråga är dum utan snarare min fråga, men jag lovar, jag är en människa.

Jag tycker nerlackade trösklar ser billigt ut, det är ju lackad plast (tror jag?).
Användarvisningsbild
av CarMan
alla som inte tycker om potatis får inte skriva på forumet.
av Enzo
NiKeMaN skrev:Skitdum motfråga från mig: Men varför i hela friden vill man inte ha sin nya bil helt lackerad? En V70II som inte är nedlackad ser galet konstig och omodern ut och riktigt snålutrustad i mina ögon iallafall. Kan inte se att någon människa i Sverige har några praktiska anledningar iallafall?
Jag kan inte se att någon människa i Sverige har någon praktisk anledning att inte ta en XC70 före en V70.

V70 ser hopplöst snålutrustade ut i jämförelse.

"Ett inlägg med retoriskt syfte"
av Enzo
Cox skrev:
CarMan skrev:alla som inte tycker om potatis får inte skriva på forumet.
räknas pommes ?
Om de är nedlackade ...
av NiKeMaN
Enzo skrev:
NiKeMaN skrev:Skitdum motfråga från mig: Men varför i hela friden vill man inte ha sin nya bil helt lackerad? En V70II som inte är nedlackad ser galet konstig och omodern ut och riktigt snålutrustad i mina ögon iallafall. Kan inte se att någon människa i Sverige har några praktiska anledningar iallafall?
Jag kan inte se att någon människa i Sverige har någon praktisk anledning att inte ta en XC70 före en V70.

V70 ser hopplöst snålutrustade ut i jämförelse.

"Ett inlägg med retoriskt syfte"
Ett seriöst svar till en otroligt dåliga retoriska fråga:

Miljötänkande.

Förstår inte varför folk skulle ta illa upp av min motfråga? Jag vet MASSOR med folk som plockat bort sina olackade kofångaren, läppar, sidokjolar "trösklar" och lämnat dom på lack - just för att få samma färg som på resten av bilen. Biltillverkarna har gått från att ha fula tråkiga svarta plastlister mitt på dörrarna, och olackade plast-sjok längs trösklarna till att faktiskt ha lackade sådana.
Så därför är kanske inte min fråga till trådskaparen så dum??
Att sedan istället behöva bli "anfallen" av en kross-70 åkare känns riktigt fel. Trampade jag på en öm tå?
Kylvätska till 740 b230f

Jag plockade den nedre kylarslangen samt den ö[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]