Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena ändrar nu tråden då jag fått höra att det går att bygla förbi imobilizern/startspärren på 855. det är den som spökar på min bil. vill inte och har tyvärr inte råd att lämna in den på volvo. därför undrar jag om någon haft liknande problem. motorn går runt men får ingen gnista och verkar inte få soppa heller. (immobilizern som gör detta vad jag förstått). Måste dock finnas något sätt att fixa detta på? kan det va nyckel signalen som är paj? eller vad kan det vara frågan om?.
VolvoKim skrev:Tjena ändrar nu tråden då jag fått höra att det går att bygla förbi imobilizern/startspärren på 855. det är den som spökar på min bil. vill inte och har tyvärr inte råd att lämna in den på volvo. därför undrar jag om någon haft liknande problem. motorn går runt men får ingen gnista och verkar inte få soppa heller. (immobilizern som gör detta vad jag förstått). Måste dock finnas något sätt att fixa detta på? kan det va nyckel signalen som är paj? eller vad kan det vara frågan om?.
Tror inte du får några direkta hjälpande svar om en så känslig grej (ur stöldsynpunkt)
T-rex skrev:
VolvoKim skrev:Tjena ändrar nu tråden då jag fått höra att det går att bygla förbi imobilizern/startspärren på 855. det är den som spökar på min bil. vill inte och har tyvärr inte råd att lämna in den på volvo. därför undrar jag om någon haft liknande problem. motorn går runt men får ingen gnista och verkar inte få soppa heller. (immobilizern som gör detta vad jag förstått). Måste dock finnas något sätt att fixa detta på? kan det va nyckel signalen som är paj? eller vad kan det vara frågan om?.
Tror inte du får några direkta hjälpande svar om en så känslig grej (ur stöldsynpunkt)
Förstår helt och hållet vad du menar men har studerat elscheman och så vidare och lyckats lösa problemet. men nu återstår det att gnistan e helt bajsingvajsing. bilen går illa som faen. kan detta vara tändlägesgivaren? finns det någon sån på volvo850 glt -96? eller är det troligare att det är fördelarlocket eller spolen eller förstärkaren?.
Värmare XC60 22-

Din historia faller på att motorn startar di[…]

Instämmer i Erik Å:s inlägg, och d[…]

Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]