Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
Snygg bil! får man fråga vad den kostar i NOK?
av jepeso
XCThord skrev:Grattis! Riktigt snygg! :))

Några snabba frågor:

1) Står det vilken växel du är i på displayen?
2) Tycker du att high performance-stereon är okej?

Längtar sjukt mycket efter att min S60 DRIVe ska komma om några veckor! Kanske dumt att gå ifrån automat och fyrhjulsdrift, men det här kommer se bättre ut när man träffar kunder ;) Den är ju så gott som fullutrustad så jag hoppas ha lite roliga prylar att leka med iaf.
1) Ja, den viser hvilket gir du har den i, og den gir beskjed når du skal veksle opp eller ned. En annen ting som gjorde meg positivt overrasket var hvor bra ACC fungerte med manuelt gir. Du kan skifte gir mens ACC er aktiv uten at den deaktiveres.
2) Jeg synes den er helt okei++. Mer enn nok for meg og min samboer.
av jepeso
V60D5AWDPolestar skrev:Snygg bil! får man fråga vad den kostar i NOK?
Min kom på 400.000,- og da har jeg fått en liten familierabatt. Min bror jobber hos Volvo-forhandleren her i Tromsø, så da fikk jeg 40.000,- i rabatt. Vet ikke hvor mye jeg kunne ha fått i rabatt om jeg hadde søkt rundt omkring i Norge, men tror jeg har fått en god pris på denne.
av jepeso
Noen som vet hvorfor Volvo har levert så mange biler med "Balder" i stedenfor f.eks. "Ixion" eller "Njord" som jeg bestilte :?:
Jeg vet jeg hadde blitt forbannet hvis jeg hadde bestilt R-Design med 18" Ixion, og fått 17" Balder i stedefor... :evil:
av s6025t
Alla DRIVe bilar levereras med balder för att de inte blir miljöklassade med bredare däck än 215 i bredd om man har bredare däck ökar Co2 värdet på bilen
av jepeso
s6025t skrev:Alla DRIVe bilar levereras med balder för att de inte blir miljöklassade med bredare däck än 215 i bredd om man har bredare däck ökar Co2 värdet på bilen
Aha, det forklarer saken...
Man må altså velge mellom fornuft og følelser når det kommer til felgene :???:
av jepeso
Noen nye bilder av bilen... Har byttet felger; fra "Balder" til "Njord". Meget fornøyd med det. :D
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bilen är lika fin som naturen i Norge :D
av svartsvart
s6025t skrev:Alla DRIVe bilar levereras med balder för att de inte blir miljöklassade med bredare däck än 215 i bredd om man har bredare däck ökar Co2 värdet på bilen
Stämmer verkligen detta? Jag har beställt en V60 DRIVe Summum och på specen står det klart och tydligt Njord-fälgar 8x17 vilket jag också vill ha. De kan ju knappast tro att jag tycker det är ok om bilen levereras med andra fälgar än de jag beställt!

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]