Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om man vill slippa centrallås och fönsterhissar på 245:an, vilka årsmodeller och utföranden ska man undvika då? Centrallås blir standardutrustning 1993, står det på Wikipedia. Men sen är jag inte tillräckligt intresserad för att sätta mig in i alla detaljer, skulle bara vilja ha en snabb sammanfattning så nu blev jag medlem här för här verkar det finnas kunnigt folk.
Slippa? :wink:
Det fanns som tillval till 240 från 1980 men fanns på vissa modeller redan tidigare under 70-talet har jag för mig!
Elhissar kom väl ganska tidigt till 200-serien? Jag vet inte om de fanns som standard på någon 240 variant men kanske till 262/264 och 265?
Elhissar fanns från början, alltså från 1975, centrallås från 1980 (1979 på vissa).

Så du kan aldrig vars säker på att slippa Centrallås eftersom vilken bil som helst kan ha det då det fanns som tillbehör. Säkraste kortet om man inte vill ha centrallås är ju en DL.

Elhissar är samma sak, fanns som tillbehör, men mer ovanligt än centrallås.
Volvo264GLE skrev:Slippa? :wink:
Ja :mrgreen: gillar ju inte såna leksaker, bara ytterligare en grej som kan gå sönder. Mina föräldrars nya opel är som ett ufo med massa knappar och konstiga funktioner...
Kan dock säga att hittar du en 240:i med centrallås så slå till... volvo har då lyckas på dom jag har, så fungera det ypperligt...

Du som kanske inte har koll, så har inte 240:i inte en dosa med knappar utan när du trycker in nyckeln i låset och vrider så låses alla dörrar upp...

Fönsterhissarna är dock lite vanligare att det kan jävlas..

mvh
nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]