Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NiKeMaN
Tjena!
Sugen på ett drag till min S80N.... Men har lite frågor.

Jag har ju backsensor. Hur fungerar det ihop med ett drag? Vad behövs för kabelsats för att koppla ihop allt?

Har sett att JB i Jönköping har en del begagnade dragkrokar... Törs man köpa det?

Behövs något mer? Måste man åka till Volvo och programmera att man monterat en dragkrok för att få igång elen där bak?
av Marcus87
Hallå..

Har montera drag på min v70 och jag har sensorer de löser boxen till kontakten.
Men jag köpte kabelsats på Jönköping bildemo.
Sedan ett nytt drag på Volvo.
Ja du måste in på Volvo och få en mjukvara kostar 500:-

Skriver priserna jag fick bet ifall du vill veta.
Kabelsats 600:-
Draget 2100:-
Mjukvara 500:-
Reg bes 380:-

Alltså 3580:- för allt. Gjorde de själv på 2,5 timme.

Köpte ett nytt drag för att få Monteringsanvisningen och ett vågkvitto på draget. Krav hos SBP att ha tydligen.
av NiKeMaN
Marcus87 skrev:Hallå..

Köpte ett nytt drag för att få Monteringsanvisningen och ett vågkvitto på draget. Krav hos SBP att ha tydligen.
Men det var för ett fast drag va?
Volvo här i stan skulle ha 3500:- i material för en fast dragkrok med el till min S80 och 5800 för en avtagbar.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Att köpa en krok på skroten skulle jag säga är en god affär, en dragkrok på en bil som är ett par eller tre år gammal är som ny.
av NiKeMaN
Variosboy skrev:Att köpa en krok på skroten skulle jag säga är en god affär, en dragkrok på en bil som är ett par eller tre år gammal är som ny.
Ja det va lite så jag kände också faktiskt.... Problemet uppkommer ju om man måste visa installations-beskrivning och "vågintyg" som någon skrev här ovan... :/
av Marcus87
NiKeMaN skrev:
Marcus87 skrev:Hallå..

Men det var för ett fast drag va?
Volvo här i stan skulle ha 3500:- i material för en fast dragkrok med el till min S80 och 5800 för en avtagbar.

Ja de är fast.. Våg kvittot är nog inte jätte noga. Är bara Monteringsanvisningen (Bara att gå in på volvo så skriver dom utt ett åt dig eller tar de på nätet) som dom vill se så de är rätt monterat sa han. Jag skulle köpa allt på skroten men dom hade inget drag just då så ja köpte ett nytt :-)-) Allt på skroten kosta 1700:-

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]