Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rrm
Såg en nyare s80 idag 2005a, den hade vita markeringsljus(dom i främre stötfångaren). Någon som vet om dessa passar äldre s80? Borde väl vara samma.
av Volvo-power
Tjena! Köpte sådana till min S80 -00 för två mån. sedan,
ser riktigt nice ut på bilen. Men du måste givetvis byta till
oranga lampor. Hade problem med att få fram dem för
att dom var för nya för att finnas i Volvokatalogen fick
specialbeställas från Göteborg. Gick på strax över 300 kr
paret.

Lycka till!!!
av rrm
Var på volvo och beställde dom idag, 160kr st. Han bakom disken sa dock att dom inte skulle passa. Ska hämta dom på måndag
av Volvo-power
Ska försöka ta några
Användarvisningsbild
av Wiktorsson
Är det svårt att byta från dom orangea till nya? Alltså själva meckandet? Hur får man ut dom gamla ur stötfångaren? Precis köpt en S80 Limited idag, så ja tänkte iaf börja med att byta till dom vita sidomarkeringarna!! Lite snyggare.

/Glad S80 ägare på dagen!
Användarvisningsbild
av michael561
Fick du bara glasen eller hela lampan...? PÅ bilia sa de att hela lampan behövde bytas vilket jag ju tvivlar på, när glaset är exakt samma :???: ...Sen behöver man väl inte ha orange lampa? Det har inte de 06:or jag sett i alla fall...(hur man får ut de gamla står i instruktionsboken,sök och du skall finna...bara att trycka lite försiktigt mellan ljuset och den svarta listen fram med en mejsel så hoppar den ut...)
Användarvisningsbild
av Wiktorsson
Hehe.. ja kolla i dag i instrukboken å där stod de ju utförligt hur man gjorde.. var nästan rädd först att de var nå väldans bök. Men som sagt nu ska dom vita på !!
av aliab
hej vad är det för artikel nummer på prokukten ?

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]