Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Etter ca. 6mndr. ventetid er bilen endelig trygt parkert hjemme. :D
Det er snakk om en V60 DRIVe Summum, Saville Grey met. med Beechwood/grey interiør.
Meget fornøyd med fargekombinasjonen, kan anbefales!!
Har bestilt det meste av utstyr, untatt soltak og Premium Sound.
Men jeg fikk ikke felgene jeg hadde bestilt. Bestilte 8x17" Njord, men fikk 7x17" Balder. Det var ikke bare min bil som ble levert med disse felgene. Flere R-Design ble også levert med disse felgene. Selger kunne ikke si noe om hvorfor dette hadde skjedd, men jeg skulle få bytte til Njord så fort de fikk disse på lager.

Motor er også veldig fin. Skulle selvsagt ha ønsket meg D3, men det får bli en annen gang. Legger ved noen bilder. Skal legge til noen bedre bilder etterhvert, men må vente til Ditec-behandlingen har herdet, slik at jeg får vasket den.
Uansett; her kommer noen bilder. Enjoy! 8)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 jepeso, redigerad totalt 0 gånger.
av XCThord
Grattis! Riktigt snygg! :))

Några snabba frågor:

1) Står det vilken växel du är i på displayen?
2) Tycker du att high performance-stereon är okej?

Längtar sjukt mycket efter att min S60 DRIVe ska komma om några veckor! Kanske dumt att gå ifrån automat och fyrhjulsdrift, men det här kommer se bättre ut när man träffar kunder ;) Den är ju så gott som fullutrustad så jag hoppas ha lite roliga prylar att leka med iaf.
Användarvisningsbild
av lovlka
XCThord skrev:Grattis! Riktigt snygg! :))

Några snabba frågor:

1) Står det vilken växel du är i på displayen?
2) Tycker du att high performance-stereon är okej?

Längtar sjukt mycket efter att min S60 DRIVe ska komma om några veckor! Kanske dumt att gå ifrån automat och fyrhjulsdrift, men det här kommer se bättre ut när man träffar kunder ;) Den är ju så gott som fullutrustad så jag hoppas ha lite roliga prylar att leka med iaf.
Tar mig friheten att svara på frågorna...

1) Nej, inte med manuell låda. Jag saknar det faktiskt ibland...
2) Okej, helt klart! Ingen superb hi-fi-upplevelse, men duger mycket väl åt den breda massan!
av pergrein
Snyggt, jag har ju själv Beechwood och jag ångrar inte en sekund att jag valde den... :D

Mvh
Per
av XCThord
lovlka skrev: Tar mig friheten att svara på frågorna...

2) Okej, helt klart! Ingen superb hi-fi-upplevelse, men duger mycket väl åt den breda massan!
Har du en DRIVe? Jag vet att det ska vara en växlingsindikator på DRIVe (står iaf det på volvos hemsida), tänkte att den kanske presenterades med vilken växel man låg i. Typ 5 + uppåtpil.
Användarvisningsbild
av lovlka
XCThord skrev:

Har du en DRIVe? Jag vet att det ska vara en växlingsindikator på DRIVe (står iaf det på volvos hemsida), tänkte att den kanske presenterades med vilken växel man låg i. Typ 5 + uppåtpil.
Aha, sorry! Nä jag har en D3, så det kan nog stämma att det finns på DRIVe... skulle som sagt gärna haft det på min också, 6 växlar är mycket att hålla reda på ;)
Användarvisningsbild
av laser2
lovlka skrev:
XCThord skrev:

Aha, sorry! Nä jag har en D3, så det kan nog stämma att det finns på DRIVe... skulle som sagt gärna haft det på min också, 6 växlar är mycket att hålla reda på ;)
Jag provkörde en V60 Drive förra veckan och på den syntes i displayen vilken växel man hade i.
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]