Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CDr skrev:På fredag blir det Polestar á la Euro5 :D
??

Dubbelkolla det först!

Pratade med grabbarna Skeppshult i dag och mjukvaran är tillgänglig först på Måndag!!..?? ?:-/ :D

min bil ska in nästa vecka för lite optimering!! surt att jag inte får njuta av polestar förrens den 1 Juni, då det är leverans!! =) Men, sen blir det åka av! :twisted:

För info; har man haft problem med att bilen rycker eller dyligt på etanol, då rekommenderar jag inte att Polestar inte laddas ner, för om man har polestar kan man inte ladda ner nya ecm mjukvaran som prel. kommer under V29...
För annars får man leva med ryckigheterna fram till hösten någon gång, tills nästa uppdaterade ECM mjukvara finns tillgänglig för Polestar optimerade bilar! Kom också ihåg att informera ÅF om du har Polestar innan service, annars kan det bli jobbigt!! :wink:
Kan man ikke uppgradere ECM mjukvara når man har Polestar???
virker ikke som en helt gjennommarbeidet oppgradering i nulaget :roll:
Kommer ikke info fram for ÅF før service, når man har Polestar?
Twedor
Jag har haft min 2,5FT -11 i en månad nu, innan hade jag en S70 2,5T-98 (193hk) det känns som att s70 var snabbare än vad min nya 2,5FT är. Hur kommer det sig är det för att v70n är stabilare som den maskerar fartupplevelsen eller är v70n slöare än s70n pga tyngre vikt?

Kommer jag att märka en stor effekt skillnad från original 231hk mot polestars 258hk?
D2- när jag beställde polestar sa jag åt honom att dubbelkolla så han ringde upp mig efter en stund och sa att jag kunde få polestar till min euro5:a. Men vad är det värsta som kan hända, jag får åka hem igen. Som tur är har jag inte haft någon ryckig gång .

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]