Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

bytte och satte i en starkare lampa till bakre askkoppsbelysning så jag fick en 1,2W lampa till elantennknappen. Fick göra en fulingskarv men det är inget som inte går att återställa enkelt :wink:
Bild

titta den lyser :P
Bild

Hade fram värmereglaget och pillade lite med vakumslangarna få se om det var nånting som hoppade rätt igen. Bytte taklampan till en som knapparna funkar riktigt på, spände handbromsen så gott det gick för hand, bytte knappen till överväxeln till en mindre utsliten och satte dit kåpan för kablarna till stolsvärmen (som inte är inkopplad än)
Småpyssel alltså :P
nej på 740 lyser bägge sidorna. Det gör det på min igen efter att jag gnuggade runt lamphållaren lite till :)
Användarvisningsbild
av päpplet
dahlen skrev:varför lyfta ur motorn direkt när du ställt på bilen? :shock:
För jag har en fruktansvärt jävla otacksam bil.
Ståhl skrev:har du kört sönder redan ? :roll:
Nej jag hann inte ens köra sönder den :roll:

hmm vart börjar man, tar väl det roliga först då.

Sprutat alla balkar jag kommit åt idag (bara mittendelen av trösklarna kvar då jag lär ta bort plasten på insidan så det blir lite senare) så nu ska den då inte rosta än på ett tag iaf.
Förstår inte varför folk gör det oftare när det bara tar max två timmar att blåsa på allt och bilen håller i några år till utan rostlagning :roll:
Bild

var ute och sprutade högersidan då det var för trångt inne i garaget på den sidan.
Bild

lyckades spruta INUTI en blinkers hur det nu kan gått till för jag tycker den borde vara tät när den är ny även fast den kommer från feltema :roll:
Bild
tur dom inte kostar mer än 200 ny om det inte går att göra rent :lol:

satan så låg den blev bak
Bild
på höger sida iaf :lol:

riktigt grisigt och kladdigt som det ska vara
Bild

Bild

MEN sen börjar det mindre roliga :( Tog försäkring och ställde på den och skulle iväg och ta första lagliga turen med den för det här året men då vägrar den såklart starta.
Misstänkte att den blivit sur pga bakre dämparen så jag började ta ur stiften och det här var det första jag reagerade på
Bild
Kan vara orsaken till en del misständningar

och treans stift satt snett och när jag fick ur det så det ut så här :???:
Bild
Har tydligen varit gängpaj förut så dom har dragit i en lös gänga som motorn tydligen har skjutit lös för det var inga fel när jag satte i stiften ?:-/

Och eftersom det inte direkt är enkelt att plocka lös toppen och dessutom ska man vänta på en ny toppackning, tändstiftsgänga (om det ens går att sätta i en ny sån nu) och jag har en komplett körklar motor stående så byter jag motor istället.
Då kan jag passa på att plocka ner den här och börja renovera den nu istället för att bilen ska bli stående i vinter utan motor.

Har i stora drag bara en motorkudde och sprängkåpan kvar att skruva loss sen är motorn lös men det blev att regna så jag gav upp och fortsätter i morgon.
Bild
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 75

Du skriver om spridare som kanske läcker. E[…]

Svart grill

Jag har ett sådant liggande som jag inte beh[…]

Elmanövrerad baklucka xc40