Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Spjället är nu bytt på volvoverkstad enligt konstens alla regler och bilen har gått som en ska en dryg månad, ca 200 mil. Men idag var det återigen dags för nya problem. Efter att ha fyllt biogas nu på morgonen verkar bilen inte längre gå på tomgång när jag kör på gas. Vid varje trafikljus dör bilen. På bensin fungerar den utmärkt men inte på gas. Några ideer? Dålig gas efter senaste tankningen? Luftmassameter som gett upp? Något konstigt med spjället?

Bättre med en ny tråd kanske?
Jag hade samma problem med att bilen gick på bensin men ej på gas. Kan nog med stor säkerhet påstå att det är gasregulatorn som strular. Kan dock bara vara membranet i det om du har tur, kostar 1100 att byta. Volvo bytte membranet till mig men problemet återstod, så det var bara att byta gasregulatorn. Nypris med arbete ca 10500kr, men det finns begagnade, jag köpte själv ett sånt, funkar utmärkt och kostade bara 5000 med arbete.
Mortua skrev:Jag hade samma problem med att bilen gick på bensin men ej på gas. Kan nog med stor säkerhet påstå att det är gasregulatorn som strular. Kan dock bara vara membranet i det om du har tur, kostar 1100 att byta. Volvo bytte membranet till mig men problemet återstod, så det var bara att byta gasregulatorn. Nypris med arbete ca 10500kr, men det finns begagnade, jag köpte själv ett sånt, funkar utmärkt och kostade bara 5000 med arbete.
Hur började dina problem och hur utvecklades de? När jag haft bilen parkerad under dagen och åkte hem gick den som vanligt. Jag lever efter devicen en gång ingen gång, två gånger en för mycket och skulle symptomen visa sig igen inser jag att något behöver åtgärdas. Frågan är hur fort det eskalerar, kommer det gradvis eller är det ett snabbt händelseförlopp?

Tacksam för era erfarenheter!

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]