Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av weldersin
Peanuts skrev:Efter att min V70 anlänt till handlaren tog det drygt en vecka innan jag fick hämta den, då var det montering av drag, besiktning av dito samt toning av rutorna som skulle göras. Toningen av rutorna tog 2 dagar.
I mitt kontrakt står det att bilen har 25 % tonade rutor. Jag utgår från att det är gjort på fabriken eller....

/Weldersin
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det är så snyggt med den beiga inredningen passar bra till svart färg tog di beige ratt också?? :D
Användarvisningsbild
av haggen
Grattis :D och den som väntar på något gott...

Ja 25% toningen är från fabrik och sitter i glaset. Det märktes knappt, så jag lät lägga på film också, vilket blev kanon. Rutorna blev heelt kolsvarta utifrån, men man ser ut bra innifrån och det känns ändå tillräckligt ljust i bilen tack vare den ljusa klädseln. Har haft filmen hela vintern och det fungerade fint.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
perhall skrev:
Racetwin2 skrev:Grattis!

Ja det är samma saker som sitter i Summum bl.a. Det är helt enkelt mer kromade knappar i mittkonsolen. Även Watch dials finns på Summum. Låter som att det enda som skiljer isf är lädret. Tror det är en väldigt prisvärd bil. D3:an är ju en fin motor.

p.s. Man skall inte underskatta kosmetika :) Skall man åka i bilen kan det lika gärna se bra ut.
Nja, elställbar stol, avbländbar spegel, infällbara backspeglar och 17" har ju Summum, allt det finns väl inte i denna?

Ang. inredning så tycker jag också att beige är snyggare, men mörkgrått är mera lättskött. Beror på hur mycket man sölar ner.../PH
Nej, jag refererade endast till kosmetikan :)
av weldersin
simonhalmstad skrev:Det är så snyggt med den beiga inredningen passar bra till svart färg tog di beige ratt också?? :D

Tror inte jag kunde vare sig välja till eller bort den beiga ratten. Det är ju en lagerbil och då får man ta det som erbjuds och själv tyckte jag att just denna såg prydlig ut. Men hur som helst så är det beige ratt i den. Tror ändå inte att jag hade gjort några andra val även om möjligheten hade funnits. Jo, förresten! Om möjlighet hade funnits så hade jag nog valt till förkromade rails. På den jag ska ha är dom svarta.

/Weldersin.
Användarvisningsbild
av Its1more
Silerfärgade rails går bara att få till summum. Går säkert att köpa som reservdel, men det blir nog himla dyrt... /Fredrik
av weldersin
Köper mig nog en ny GPS-mottagare i samband med bilköpet. Tittade lite på Navigon 70 Premium Live. Har en gammal Navigon som fungerat bra men börjar bli åldersstigen, därav valet av samma fabrikat. Dom är restade i dom flesta butiker och kostar ca 3 tusenspänn. Är det nån som har en sån och kan ge några synpunkter på den?

/Weldersin.
av Rellac
Ber om ursäkt för den beiga inredningen.
Skämt åsido, bara min allergi mot beige som fick mig att nysa.
Låter som en strålande bil annars, schysst med mörk bil och kolsvarta rutor.
Blev det 16" fälgar?

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]