Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som har koll på när uppdateringen av konfiguratorn kan tänkas vara klar ?
Är ju intressant för mig som ev. skall köpa V60 då priserna enligt prislistan har sänkts en del på 2012:orna, och det är bra om man har det lägre
priset att utgå ifrån när man diskuterar med återförsäljaren.

Var och provkörde i helgen (S60 D5, riktigt trevligt), och passade då på att fråga säljaren om det var några skillnader på 2012. Han sa att enda skillnaden var
att det ingick nyckelavstängning av krockkudde som standard, dom 10000 kronorna i prissänkning måste han ha glömt...
En indikation kan vara när lagret av 2011 bilarna har sålts ut, eller decimerats rejält, vilket inte ser ut att hända i brådrasket.

V70 T4 årsmodell 2012 med sensus för 249'. Den är inte långt från dieselsnål på papperet. Jag hade inte basunerat ut den modellen alltför hårt i dagsläget.
Redan idag går det att få MY12-broschyren för V50 som PDF via Volvocars, vet ej hur det är med övriga modeller. Men beställer man en broschyr hem i brevlådan gäller det forffarande MY11 (november 2011)...
sweborn skrev:En indikation kan vara när lagret av 2011 bilarna har sålts ut, eller decimerats rejält, vilket inte ser ut att hända i brådrasket.

V70 T4 årsmodell 2012 med sensus för 249'. Den är inte långt från dieselsnål på papperet. Jag hade inte basunerat ut den modellen alltför hårt i dagsläget.
Finns det så mycket kvar? Inte T4:or väl?
PH
perhall skrev:
sweborn skrev:En indikation kan vara när lagret av 2011 bilarna har sålts ut, eller decimerats rejält, vilket inte ser ut att hända i brådrasket.

Finns det så mycket kvar? Inte T4:or väl?
PH
Nej, men en massa D3 2011. Lite snålare, lite sämre prestanda, och mycket dyrare i kombination med att det är en gammal modell.

Jag tror inte heller att hemsidan är kopplad till något lager, men däremot tror jag att hemsidan i någon mån reflekterar vad som ligger i Volvos bästa som helhet. Man behöver inte prioritera vissa saker alla gånger.
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]