Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FentonSpadrig skrev:
Variosboy skrev:bilpriser.se verkar stämma rätt dåligt på bilar tillverkade i små serier eller om man kikar på nyare bilar tyvär..
Håller med där. Ska hämta ut min S80 3.2 AWD (07) idag och den ligger på 239 000 kr. Summum + annat så att den är i princip fullutrustad, avtagbart drag o.s.v. Och enligt bilpriser.se så ska man kunna få en sådan för 180 000 kr hos en bilhandlare. Jag har då inte lyckats hitta någon sådan någonstans... och det gäller även från privatpersoner. Tycker att dom svajar rejält i priserna, tyvärr.
Jag hittade 10 stycken bra utrustade på firmor via blocket för under 200kkr... Men rent generellt så har priserna på 3.2, T6 och V8 pendlat en hel del...

/Thomas
vicster skrev:V6 ≠ V8

Sen vet jag inte exakt hur mycket det skiljer, men troligtvis ändå betydligt...
2 saker 100hkr och LJUDET
Funk skrev:
FentonSpadrig skrev:
Variosboy skrev:bilpriser.se verkar stämma rätt dåligt på bilar tillverkade i små serier eller om man kikar på nyare bilar tyvär..
Håller med där. Ska hämta ut min S80 3.2 AWD (07) idag och den ligger på 239 000 kr. Summum + annat så att den är i princip fullutrustad, avtagbart drag o.s.v. Och enligt bilpriser.se så ska man kunna få en sådan för 180 000 kr hos en bilhandlare. Jag har då inte lyckats hitta någon sådan någonstans... och det gäller även från privatpersoner. Tycker att dom svajar rejält i priserna, tyvärr.
Jag hittade 10 stycken bra utrustade på firmor via blocket för under 200kkr... Men rent generellt så har priserna på 3.2, T6 och V8 pendlat en hel del...

/Thomas
Satt och talade med en Volvo handlare angående 3.2 och den är ...inte varm... Den kom antagligen vid fel tidpunkt mitt i krisen med 238 kusar där 2.5lt var " för nära" och "bilar utan turbo suger" är möjligen ett passande epitet.
Tror sedan att det är en mycket trevlig bil men med en mycket liten kundkrets så lär priset rasa som en sten dessvärre.
Fast begagnat borde det inte spela någon roll när 3.2an lanserades. Det sjuka är att det verkar lättare att sälja 2.5T begagnat trots att den är törstigare. (Ägt båda)
2,5T är nog snålare än 3,2 om man kör väldigt lugnt. Och har manuell låda. Annars är 3,2 snålare, fr a om man kör snabbt och/eller har automat i sin 2,5T. Sen har ju 3,2 mycket roligare ljud. Att man väljer en V8 i S80 är inte konstigt. Den är mycket snabbare än en 3,2 AWD, aningen törstigare och säkert minst lika hållbar.
PH
andreas_lofgren skrev:Å andra sidan försökte jag sälja min V70II 3.2 -08 Momentum 11k mil för 165' i vintras. Totalt stendött trots felfri och i välvårdat skick. Den bilen värderade Bilpriser.se till 210'
Det var långt mindre än vad jag fick netto (efter ordentlig rabatt på en ny kampanjbil) av handlaren för min V70II 2,5T-08 Summum manuell 9 k mil alldeles nyss... märkligt. Den hade ändå några lackskador som skulle fixas, i övrigt fin. Ratten nästan i nyskick:)
Har ingen lust att byta in bilen på Bilia tyvärr. De är inte kända för sitt prisvärda begagnatsortiment direkt...

Köpa nytt hos Volvo är inget alternativ för mig. Jag kör för lite för att det ska vara värt det.
Mitt motiv för att byta skulle främst vara för att jag inte är så förtjust i V70. Då blir det lite konstigt att knalla in till Volvo och skaffa en till. Oavsett hur bra inbytespriset är :wink:
andreas_lofgren skrev:Mitt motiv för att byta skulle främst vara för att jag inte är så förtjust i V70. Då blir det lite konstigt att knalla in till Volvo och skaffa en till. Oavsett hur bra inbytespriset är :wink:
Leta upp en Volvohandlare som har en beggad BMW i hallen så är ju problemet löst :mrgreen:
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]