Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hammerin
Halloj!

Under några dagar nu så har T1, alltså trippmätare 1, nollställt sig när man startar bilen. Men bara ibland! Gäller EJ T2. Upplever att nollställningsknappen kan få för sig och inte svara när man trycker på den också. Glapp?

Sen ibland när man håller på å trixar med knappen så piper det till ibland bakom instrumentpanelen. Har för mig att det är samma pip som låter när man släcker servicelampan med hjälp av nollställningsknappen.

Ibland kan det komma upp ett meddelande på displayen om att "Antisladd tillfälligt avstängt" precis när startmotorn går, försvinner när bilen startat.

Nån som har nån idé om vad det kan vara? Har för övrigt inga som helst problem med instrumentpanelen.

Mvh // Daniel
av Techsupport
Gissar på detta:
Kör: V70N 2.4t -03
Ingen dålig gissning! Men det är ju inte säkert att tråden gäller just den bilen. Men isåfall låter det helt klart som ett typiskt instrumentfel :-)
av hammerin
Precis Bosa. Jag har en V70N 2.4T -03 =)

Så det är alltså ett instrumentfel. Byta ut hela skiten eller finns det nån som lite mer specifikt kan tala om vad det kan vara?

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.