I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av steelblade
Hallå!

Ska montera öppen dump på min 740 Turbo -90. Det sitter ett orginal mitsu agg på den.
Jag hade ett dumplock liggandes som satt på min gammla 16T. Men det passade inte..??

Bifogar bilder så ni ser! Håldelningen är inte samma på dumpen som på locket heller.
Bild
Bild
Bild

Så vad ska jag köpa för dumplock som passar??

Mvh Mattias
Ok, då lär du nog plgga med ett t-kors istället. sätt ett t-kors på slangen som går från uttaget på kompressorhuset och dra en slang från korset till originaldumpen när den sitter där den ska. Då öppnar den inte och sålänge membranet är helt så komemr den hålal tätt och lock behövs inte.
steelblade skrev:Så du menar att jag ska ta och sätta ett t-kors på slangen mellan turbo och WG? Och sedan koppla det till orginaldumpen?
Ja, om slangen går direkt från turbon till wastegaten så är det bara att sätta ett t-kors på den och dra en slang från korset till "dumpen" så kan den inte öppna.
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]