Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattrpt23
Hej!
Är ny här på forumet med lite problem.
För ca 3 veckor sedan hämtade jag ut min nya Xc70 D5 awd my 11. Jag kände direkt när jag kom ut på landsvägen vibrationer i bilen, inte mycket men dom känns klart och tydligt i sätet och mittarmstödet i farter mellan 80-110 km/h. Idag fick jag mina däck balanserade. Ett av däcken visade på 20g fel och det kändes som att vi hittat felet men icke! Vibrationerna finns fortfarande där och nu känns problemet mer svårlöst. Det är väl inte meningen att det ska vara små vibrationer på en ny bil eller kan det vara så att man känner vibrationer tydligare för att det är en awd?
Är det någon som har haft liknande problem eller tips på vad det kan vara?
Ska bara tillägga att mina däck heter pirelli scoorpio(kan vara felstavat) på en sargas fälg 17 tum 235/55, 2,7 bars tryck.
Tack för råd och tips!
av Soulman
Be verkstaden skifta plats på däcken, alternativt provmontera en uppsättning andra däck och fälgar för att utesluta om det är gummit/fälgarna som inte är runda. Det förekommer faktiskt.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]