- tor 15 nov 2007, 09:07
#149298
Jo alla har vi olika stora börsar,,, och konverteringslösningarna är med det många och olika lösningar passar även olika typ av system,, har själv mer än 15000 etanolmil bakom mig, och med den dåvarande "enklaste" modellen av konvertering, med en enkel justerbar bränsletrycksregulator som i dom flesta fall fungerar hyfsatt, men kräver då oftast någon form tilläggs doningar som tex nämda kallstarts annordning, även om det numer på grund av detta bara säljs E75 vintertid som skall underlätta dessa.
Till så lite mera "exlusiva" lösningar där jag själv mycket positivt har låtit testa en mycket lättinstallerad variant, AutoFFV som nu fungerat mycket bra i nu över 1 år och 2000 mil, där inte ens en kallstart i som kallast vi haft med 9 minus varit några som helst problem, visst,, dessa kostar en slant, men dels med tanke på körbarheten att vara fullt bränsleflexibel och att denna kostnad kör man kör man rätt snart in.
Etanol - javisst