Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Det förstås. Jag antar att det är en medveten strategi att straffa de sämre stereoalternativen med medvetet värdelöst ljud för att "tvinga" folk att ta den lite oförutsedda utgiften med finstereo.
av viktore
Jag hade lagt till Premium sound utan att blinka. Det krävs inget audiofil-öra för att märka skillnaden, och i en V60 T6 R-d är det en försumbar kostnad.
av perhall
Har provat ljudet i flera nyare Volvo-bilar och tycker att HP är nästan lika dålig som P. PS är bra men dyrt.

Faktiskt så är BMW mer prisvärt med 10 000 för en riktigt bra anläggning (bättre än PS skulle jag säga).

En gång i tiden, för 10 år sen, kostade Volvos HP 2 000 och var då bättre än BMW:s HiFi-system för 6 000....

Skärpning Volvo:)

PH
av XCThord
Jo, som sagt verkar Volvo skära ner rejält på ljudbudgeten. Har lite ångest över att jag bara valde HP i min S60, men nu går det inte att ändra tyvärr.

Personligen tycker jag nog att Skodas standardsystem med åtta högtalare (i Octavian) låter bättre än HP i Volvo. Är faktiskt väldigt nyfiken på deras 3300 kr dyra system med 12 högtalare. Skulle inte bli jätteförvånad om det var iaf nästan lika bra som PS.
av perhall
Tråkigt att se testet. Jag hade PS (eller hette det Dynaudio då) i en MY04 XC90 T6 och det lät grymt bra. HP låter inte bra längre och störigt att de har höjt priset från 2 till 4 tusen samtidigt som ljudet är sämre (2 tkr är inte mycket pengar men grejen när konkurrenterna blir bättre).

Ang. T6 el D5 skulle jag helt klart välja T6 och jag tror att den kommer att vara populär i andra hand - det kommer ju att bli rätt svårt att få tag på en. D5 MY12 är ju ytterligare lite bättre än MY11 men jag tycker helt enkelt att en T6 som är snabbare och går mjukare ger mer premiumkänsla i en premiumbil!

PH
Användarvisningsbild
av Brainy
StringerBell skrev:
mojja skrev:
Ser att du kör v50. Var även jag i det träsket 5 år totalt en my07 s40n och en v50 my08a, Dessa droskor kan ej jämnföras med v60 s60 i byggkvalitet och upplevd kvalite.
Håller med till 100%. 60/70/80 modellerna var helt enkelt för stora för mitt behov. Jag har inte min egen bil som referens för Volvos byggkvalitet. Men jag menar att Audi ändå har ett försprång. Det man mera objektivt kan säga är att Volvo har fina utrustningspaket som - enligt mig - är avgörande när man väljer mellan BMW/MB/Audi å ena sidan och Volvo å den andra.
Tyvärr så går inte V50 att ha som referens för volvos kvalitet på de nyare och större bilarna. Jag totalsågade V50 när den kom, tyckte att den efter att volvo förfinat den blev skaplig, men jag har nu haft en V50 -11 som lånebil i en knapp vecka och tyvärr, de har tagit ett steg tillbaka igen. Har inte kört V60 tillräckligt mycket för att ge en rättvisande bild, men jag tror inte att man ska bli besviken på byggkvaliteten gentemot en audi a4.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Brainy skrev:
StringerBell skrev:
mojja skrev:
Ser att du kör v50. Var även jag i det träsket 5 år totalt en my07 s40n och en v50 my08a, Dessa droskor kan ej jämnföras med v60 s60 i byggkvalitet och upplevd kvalite.
Håller med till 100%. 60/70/80 modellerna var helt enkelt för stora för mitt behov. Jag har inte min egen bil som referens för Volvos byggkvalitet. Men jag menar att Audi ändå har ett försprång. Det man mera objektivt kan säga är att Volvo har fina utrustningspaket som - enligt mig - är avgörande när man väljer mellan BMW/MB/Audi å ena sidan och Volvo å den andra.
Tyvärr så går inte V50 att ha som referens för volvos kvalitet på de nyare och större bilarna.
Vilket var precis vad jag skrev.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Gnisslande baklucka XC90 -21

Kan det vara motorerna kanske? Om du handdrar luck[…]

Hög framvagn biltema

Hej. Jag har en v70 2,4 170hk automat 2007 framhj[…]

Har en XC60 T5 2018, inga problem med varken v&au[…]