Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er där ute idag när jag öppnade baklucktan efter en regn skur så ser jag hur en stråle rinner ner från höger sidan ner från innertaket ner på mattan ,Kollar upp i taket ser att det är 2 jätte stora fläckar i taket SNYGGT!!! !! Jag tror att det kommer från höger gångärn men inte säker, Jag kollar hur båda gummi packningarna som sitter nedan för gångärnet ser inte ut att vara skadade eller torra!! Men men vart i från kommer vattnet???? ??:-/ var på service i fredags men det är väl bara att köra tillbaka och se glad ut och hoppas att man får ett nytt innertak!!
Faan, vad tråkigt!
Jag skulle bli såå ledsen, ifall det hände på min nya fina bil!
Usch!
Mycket tråkigt! Är du säker på att det är regnvatten? Kanske är det spolarvatten från slangen till bakrutespolaren? Gummipackningarna på själva gångjärnsgenomföringarna kanske inte sluter tätt mot plattan när luckan är stängd?
ja ingen dålig tanke men jag har aldrig använt den sen bil var ny tycker att det ser för taskit ut när bakrutetorkan har gott på rutan!! men en liten fråga ligger det själv tryck i slangen eller blir det bara tyck när motorn går?? men sannolikheten att det skulle vara så är val liten för det hände ju efter regnskuren och vattnet luktade inte sprit!! men tack för tippset skall kolla i alla fall!!
Nej, det finns inget tryck när pumpen inte går. Kanske gummitätningarna vid gångjärnsgenomföringarna?
Flera som rapporterat om läckage tidigare. Sök så ska du hitta, och vad det berodde på i tidigare fall (så du vet när du lämnar in bilen)
Hej på er ja då har man pratat med min verkstad oj oj fick jag till svar detta var inte bra kom hit med bilen direkt det står en låne bil XC60 och väntar på dig och vi ringer och beställer ett nytt innertck så det borde finnas här till i morgon!! vilken kanon service så skall man behandla sina kunder!!! Men dom har aldrig hört talas om det men det enda dom kunde säga var att det inte var tätt vid hajfenan men men det kunde finnas många olika saker, ingen dålig tanke faktiskt!! så vi får väl se vad dom hittar återkommer med resultatet när jag vet hur det gick!!
Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]