Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
Det blev ju klart mycket snyggare med det nya :D Men är det bara jag som tycker att V70N m.m har lite konstig placering på det? Tycker det sitter för långt ut mot kanten.
Användarvisningsbild
av wendtan
Såhär gjorde jag på t5:an:

Före:
Bild

Efter:
Bild
Senast redigerad av 1 wendtan, redigerad totalt 0 gånger.
av S.t.r.a.n.D
Blev riktigt snyggt. Och tat bort emblemen har du också, cleant..:D
Användarvisningsbild
av hemglass
man skulle ha haft en -05 eller -06 v70 ...... då hade man kunnat få ett avgassystem GRATIS ! http://www.ray.se/NH/bilar.htm
av S60AWD2.5T
Blev den någe rappare då??
Skoja bara...
av Ebbot
Snyggt Wendtan. Vad är det för ändrör? Har du gjort några mod för att få dit dem. Ser ut som du vinklat upp dem lite.
Användarvisningsbild
av wendtan
Ebbot skrev:Snyggt Wendtan. Vad är det för ändrör? Har du gjort några mod för att få dit dem. Ser ut som du vinklat upp dem lite.

Det är simons rostfria 2" ändrör(kan ev varit 2,5" med. mät o kolla). Jag ville egentligen åtgärda "nervinklingen" helt men detta var inte möjligt utan att sänka hela slutburken och svetsa. Det som gjordes var att jag kapade av ca 10 cm av ändrören med vinkelslip. Den biten stog för majoriteten av nervinklingen. Passar bolt on på orginal ändröret, bara att dra dit med avgasklämma.

De ser mer eller mindre exakt ut som heicos sportsystem nu, vilket iof inte är något negativt :D

En bild till:
Bild
Användarvisningsbild
av TopGear
Konstig fråga kanske men kan man sätta på kromade rör till dieselbilar eller förstörs de av avgaserna på annat sätt än till bensinmotorer???
/T
av S60AWD2.5T
TopGear skrev:Konstig fråga kanske men kan man sätta på kromade rör till dieselbilar eller förstörs de av avgaserna på annat sätt än till bensinmotorer???
/T
Hej!
Gamla diesel mercor och vissa Opek rekorder käkar ändrör annars går det bra 8)
Nej det går bra dagens dieslar sotar ju inte mycket. :D
av Uninium
VolvoForLife skrev:Det blev ju klart mycket snyggare med det nya :D Men är det bara jag som tycker att V70N m.m har lite konstig placering på det? Tycker det sitter för långt ut mot kanten.
Konstigt är ordet,snyggt är det inte precis.Men lite snyggare blir det med kromat.Men ser sjukt ut med stuprörslutet.
Går det inte att såga upp det snyggt på kofångaren och ändra så att det blir rakt utblås?

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]