Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Eftersom det enkelt går att montera takräcke även utan rails - vad är deras funktion egentligen?
andreas_lofgren skrev:Eftersom det enkelt går att montera takräcke även utan rails - vad är deras funktion egentligen?
Samma sak som stora fälgar, svarta plastsjok på XC70 runt skärmarna, dubbla avgasutblås, R-design, kromade slutrör osv osv osv.... se ballar ut helt enklet.....
Ja, det är ju ascoolt med två st räcken på taket. Att jag inte tänkt på det...

Okay för de gamla rejäla varianterna på V70, dessa kan man ju exempelvis surra i om man vill, men de små listerna på V60 kan ju inte ge någon vidare funktion.
andreas_lofgren skrev:Eftersom det enkelt går att montera takräcke även utan rails - vad är deras funktion egentligen?
Enda fördelen som jag ser det (och anledningen att jag valde att behålla railsen) är att man kan välja VAR man vill ha takräckena, utan rails så är man hänvisad till orginalhålen (som sitter väldigt tätt ihop). Men då använder jag mina raild´s ganska frekvent med takbox, cykelhållare och takräcken för att hämta typ spån/gips/mdf-skivor o.s.v...... annars hade jag tveklöst sagt utan, klart snyggare!!! (Fast svart bil med svarta rails som jag valt är såklart ok :lol: )
Låter som du behöver en dragkrok istället:))
andreas_lofgren skrev:Ja, det är ju ascoolt med två st räcken på taket. Att jag inte tänkt på det...

Okay för de gamla rejäla varianterna på V70, dessa kan man ju exempelvis surra i om man vill, men de små listerna på V60 kan ju inte ge någon vidare funktion.
Självklart, image är allt, railsen anvämds ju när man ska surra sin Kite-Surfing utrutningen eller för att få med sin Alpinist utrustning till Mount Everest, det är balla livsstilar som gäller.

Eller de här SkidPlate som sitter på min bil och som man kan få som extrutrutning till S60/V60 som ska se ut som man kan köra genom Amazonas men som är så ötålig att den inte ens står emot ett litet stenskott.
grålle1 skrev:(Fast svart bil med svarta rails som jag valt är såklart ok :lol: )
Svart bil med silvriga rails är toppen över I;et ;)
mojja skrev:Låter som du behöver en dragkrok istället:))
Haha, dragkrok också, inte istället...!!! Vill inte gärna sätta racern bak på bilen med risk att få stenskott på den (eller repa bilen) så takräcke med cykelhållare är ett måste.... och takbox använder jag då och då, blir säkert mycket oftare med V60n än det var med V70n :roll: . Och så dragkrok för at dra båten.
opA skrev:
grålle1 skrev:(Fast svart bil med svarta rails som jag valt är såklart ok :lol: )
Svart bil med silvriga rails är toppen över I;et ;)
Smaksak, gillar inte at det blir två olika linjer: railslinjen och fönsterlinjen. Så jag föredrar svarta rails på svat bil och silvriga rails på silvrig bil.
grålle1 skrev:
mojja skrev:Låter som du behöver en dragkrok istället:))
Haha, dragkrok också, inte istället...!!! Vill inte gärna sätta racern bak på bilen med risk att få stenskott på den (eller repa bilen) så takräcke med cykelhållare är ett måste.... och takbox använder jag då och då, blir säkert mycket oftare med V60n än det var med V70n :roll: . Och så dragkrok för at dra båten.

Du får göra som en annan och ha en kärra med täckt kåpa och en med bara lämnar. Båten drar även jag ofta och skidboxen är monterad i 5 månader i sträck:)))

Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kor[…]

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]